PatrikMac Postat 14 juni 2011 Postat 14 juni 2011 Tjena! Jag letar efter en effekt som låter "boom" med jävligt mycket bas. Ni kan höra hur den låter här: http://www.youtube.com/watch?v=HJ7dcAo-yBg lyssna på 0:30 och 2:35. Tacksam för svar!
Skinner Postat 14 juni 2011 Postat 14 juni 2011 (redigerat) finns att köpa om du vill de? så får du Asking Alexandrias, devil wears prada och alla deras boom här. http://joeysturgis.com/zen/index.php?main_page=product_info&cPath=3&products_id=6 Sök annars efter Sub drop eller Bass drop tror jag vår synthare hittade de på Redigerat 14 juni 2011 av Skinner
Skinner Postat 14 juni 2011 Postat 14 juni 2011 Finns även guide på youtube hur du gör ett eget 😉 så får du de som du vill ha de
LIIKET Postat 14 juni 2011 Postat 14 juni 2011 Sub drops kallas det. Du kan göra din egen med en sinewave och någon pitch shifter. Kanske komprimera lite för attack. Anyway. Här är några samples som du kan använda. (Inte gjorda av mig. Vettefan var jag hittade dem.) Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag
PatrikMac Postat 14 juni 2011 Trådstartare Postat 14 juni 2011 Tack för hjälpen! Precis vad jag letade efter 🙂 Vet någon om det finns någon bra pedal man kan föra över effekterna på? Om det överhuvudtaget finns, har inte världens koll när det gäller såna grejer ☺️
laxlaxlax Postat 14 juni 2011 Postat 14 juni 2011 Boss rc2 loop station har möjlighet att spela in extern sampling och kan trigga den med ett fotstamp, om jag minns rätt. Annars tycker jag den bästa subdroppen går att sampla från sagan om ringen ett när Isildur hugger av saurons fingrar och ringen tappas. Boooom..
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.