Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

någon som vet en riktigt bra vst-kompressor, till akustisk gitarr o sång

och sen någon bra EQ,reverb,delay och annat som kan användas till "trubadur-inspelning"

använder mig av cubase 5

Annons
Waltzberger (oregistrerad)
Postat

jag kan slå ett slag för "rocket"-kompressorn.

jag kan inte ge ett utförligt svar på varför.

jag blir bara väldigt nöjd efter lite skruvande på den.

bara ett tips bland tusen dock 🙂

Postat

Jag gillar Softube CL-1B som kompressor på det mesta. Grymt musikalisk.

DMG Audio Equality är en EQ som snabbjobbad, kan allt en EQ behöver kunna, låter som den ska, och så finns det valbar karaktär (digital, analog, faslinjär), möjlighet att EQ:a Mid/Side, samt en spektrumanalysator.

• Gilla 1
Postat

Jag gillar Softube CL-1B som kompressor på det mesta. Grymt musikalisk.

Ord på det, hund! Är duktigt sugen på den själv för övrigt.

Annars så gillar jag Waves API-bundle. Lättrattad och otroligt musikalisk. 3299 pengar på ordermusic.se. Är själv på gång att köpa den nu (efter att jag provat demot) och jag upplevde att just API-bundlen lirade dunderbra ihop med min musik (singer songwriter/rock).

Vänligen,

CHAE

Postat

Varför inte börja med den som följer med Cubase? Den räcker fint för de flesta, trots att det alltid går rykten om att effekterna som följer med Cubase är skräp. Från Cubase4 är det däremot inget större fel på dem. 🙂

Efter denna inledning, så kan jag bidra med de jag använder mest (kanske främst för att jag skaffade dem innan Cubase-effekterna blev bättre...); Sonalksis SV-315 och Flux (lite olika beroende på situation; Solera eller Pure Compressor).

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.