Jump to content
Annons

Samarbete för elektro/frijazz


Cartman

Recommended Posts

Jag tänkte kolla om det var nån som var sugen på nåt sorts samarbete, jag spelar saxofon och vill hitta på nåt med den men känner just nu att insperationen tryter när det kommer till att göra ljudmattor/beats eller vad man kallar det.

Stilen jag tänkte var något sorts frijazz/indie med massa syntar och sax i stil med typ tortoise eller något liknande. Beskrivningen är ju väldigt vag men alltihop är nog något man kan komma fram till tillsammans.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

till att göra ljudmattor/beats eller vad man kallar det.

vamp-man spelar/improviserar till en vamp .........

låter som ett kul project...

mvh.

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Tja

Jag lyssnar mycket på jazz/fusion och på senare år lite mer moderna varianter (typ nujazz).

Förutom att jag producerat musik på datorer sedan mitten av 90-talet har jag lirat trummor i 25 år (fuskar på bas/keyboard också).

Är en hejare på att "programmera" musik, men det är alltid roligare med riktiga musiker.

De senaste åren har jag mest producerat åt andra, levererat poplåtar till förlag och gjort radiojinglar.

Är sjukt sugen på att hitta på något kreativt.

Vore kul att höra lite mer om vad du tänkt

- Musik (referenser)

- Syfte och mål

- Ambition

- Samarbetsformer

Bor i stockholmsområdet

Hör av dig om du är intresserad av att "tjöta" vidare

//J

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena allihop, sorry att jag inte svarat har bara varit så mycket, glömde nästan bort att jag gjorde det här inlägget. Och det kanske var lite förhastat jag var bara så inspirerad då och nu sitter jag och försöker förlita mig på min imac mic, vilket inte är superskoj, får inte några grejjer föränn efter sommarn och känner mig overall inte särskilt sugen på att lira just nu, håller på med lite andra projekt men jag ska ha er i åtanke när jag känner att jag kommer igång. Sorry!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

jag kompar gärna och kör litet voicings på guran.

9 och 12 ackord låter mycket jazz på nylonsträngat men jag kan ta till MM:n och guitarrig om det är att föredra....

jag vill gärna vara med om ni har utrymme för en gitarr......

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...