Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hallå

Har fått tillbaka lite skattepengar nu, så jag tänkte investera i lite ny utrustning och behöver bolla mina funderingarna lite. Det jag är sugen på är antingen en hyfsad akustisk gitarr(har kollat in Yamaha LS6) eller en rörstärkare(typ Fender Blues Junior III).

Saken är att jag aldrig ägt en akustisk gitarr utan bara elgitarrer, har för tillfället en strata och en SG, så jag är lite osäker över hur mycket man kommer använda en akustisk. Har redan en stärkare men den står mest i replokalen och är för jobbig att släpa hem efter varje rep, så när jag är hemma kör jag mest genom förstärkarsimmuleringen i logic, vilket fungerar helt ok, men vore skönare med en förstärkare. Ett alternativ skulle kunna vara att jag har en akustisk när jag spelar hemma.

Funderingar?

Redigerat av Chanandler Bong
Annons
Postat

Väldigt svårt för nån annan att svara på egentligen... beror på vad man själv gillar.

Men jag skulle iaf aldrig klara mig med bara elgitarr, min akustiska Martin används jävligt flitigt

och det är väldigt mysigt att kunna spela in akustisk gitarr att ha i låtarna. Sjunger man dessutom mycket

känns det nästan som att en akustisk är oumbärlig.

Postat

Mitt personliga förslag som jag skulle gjort är akustisk nu till sommarn.

Varför?

*Bättre känsla än elgitarr, går att använda till så mycket. (smaksak givetvis)

*Portabel, sätt dig hemma i soffa, på skithuset, på en parkbänk, under picknicken. Eller favoriten hos alla, framför brasan vid stranden.

*Utveckla annan spelteknik som nog hjälper spelandet med elgitarr med.

Bredare spelutbud helt enkelt!

Postat (redigerat)

en riktig el gura att gnissla på såklart.!!!!! funkar till allt.....

hemma stärkare-att vara utan el går ju bara inte !!!!

mvh

:rolleyes:

Redigerat av pxm

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.