Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Mitt problem är att när jag startar Reason, lägger till en mixer och subtractor allt verkar fullt normalt men... Här är det konstiga. Jag har inte assaignat en enda regel på mitt evolution keyboard till nåt och ändå styr rattarna förbestämda reglar på reasons grejer. Har försökt att på alla sätt stänga av detta men inte lyckats. Dessutom så om jag försöker att assaigna en ny funktion till en ratt via midilearn så styr ratten både den och den förbestämda regeln.

VA I HEL***E ÄR DETTA? Fruktansvärt irriterande 😉

Det är en MK 249c föresten.

Annons
nattvaktaren (oregistrerad)
Postat
Mitt problem är att när jag startar Reason, lägger till en mixer och subtractor allt verkar fullt normalt men... Här är det konstiga. Jag har inte assaignat en enda regel på mitt evolution keyboard till nåt och ändå styr rattarna förbestämda reglar på reasons grejer. Har försökt att på alla sätt stänga av detta men inte lyckats. Dessutom så om jag försöker att assaigna en ny funktion till en ratt via midilearn så styr ratten både den och den förbestämda regeln.

VA I HEL***E ÄR DETTA? Fruktansvärt irriterande 😉

Det är en MK 249c föresten.

läste nånstans om att det kan bli fel om man driver sin keyboard enbart via usb. testa koppla in nätadaptern.

Postat

Då förstår jag inte varför det funkat felfritt innan. Blev tvungen att formatera lite efter att syrran tagit ner ett virus.

nattvaktaren (oregistrerad)
Postat
Då förstår jag inte varför det funkat felfritt innan. Blev tvungen att formatera lite efter att syrran tagit ner ett virus.

aningen o.t. :

jag har upplevt en del andra konstigheter med Reason och usb - midi.

ibland när jag installerat Reason i vissa datorer har processorn slagit upp på rött i startläge, med typ tomt rack, men bara när midi in varit aktiverat.

som om keyboardet skulle bombardera programmet med midi-data, ungefär. ominstallation av Reason brukar hjälpa mig.

du har förstås prövat installera om Reason och drivrutiner till keyboardet?

Postat

Redan gjort. Funka inte 🙁

Postat
Jag har inte assaignat en enda regel på mitt evolution keyboard till nåt och ändå styr rattarna förbestämda reglar på reasons grejer.

Alla controller-nummer är förutbestämda i Reason, och midi-learn funktionen fungerar ungefär lika gott som hundpiss.

Kolla pdf-filen med MIDI implementation charts som du får med när du installerar. Jag har dem utskrivna 🙁 Sedan ställer du om evolution-keyboardet till vilket midi-CC som varje ratt/regel ska agera på.

Postat

(Många Svordomar) att det ska bli så här 🙁 Det har ju funkat perfekt i månader.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.