debatt Postat 9 juni 2011 Postat 9 juni 2011 (redigerat) Råkade ut för ett JS/Kryptik.AP trojan av en händelse samtidigt som jag skulle logga in på Studio Forum. Därmed inte sagt att det härstammar från Studio Forum eller ens har med det att göra! Det kan ha kommit någonannanstans ifrån och aktiverats och blivit synligt så fort jag loggade in någonstans öht. Den sattes i karantän hos mitt ESET NOD32. När man högerklickar på den i karantän, så kommer det upp olika alternativ. Därför undrar jag, vad är det för skillnad mellan "Återställ" och "Ta bort från Karantän"? Var hamnar den om jag väljer "Ta bort från Karantän"? Det hade varit lite enklare om det stått "Ta bort från Datorn". Redigerat 9 juni 2011 av debatt
debatt Postat 9 juni 2011 Trådstartare Postat 9 juni 2011 Valde Ta bort från Karantän och visst försvann den från Karantänen då. När jag nu gör en Stor genomsökning så uppkommer 0 hot, vilket verkar bra, men samtidigt så står det "går ej att öppna" på de flesta filer i Windows 32 nu.
debatt Postat 9 juni 2011 Trådstartare Postat 9 juni 2011 Nåt som irriterar mig är att det ska komma upp namnet på den licens man har hos ESET när man öppnar Licenser och Licenshanteraren. Om det inte gör det, så kan man "Lägga till" Licens. När jag väljer "Lägg till" Licens så kommer jag till Mina dokument och sedan söka runt som 17, bl.a. i ESET-mappen men inte hamnar någon fil i filnamnraden ovanför Filtyp så jag kan Öppna och lägga in Licensen i Licenshanteraren. Kort sagt, ni med ESET NOD32, var hittar ni er Licens så ni kan använda "Lägg in" för den i Licenser? Det enda som går att göra är Verifiera licens och då får jag ett svar från ESET efter x antal sekunder som säger att licensen är giltig till nästa år.
debatt Postat 9 juni 2011 Trådstartare Postat 9 juni 2011 Räknar med att få installera om hela datorn. Igen. Den går som ett tröskverk nu. Vore bra om jag visste vad det där Licensnumret hos ESET var. Var står det?
Assar Postat 9 juni 2011 Postat 9 juni 2011 Licensnumret är väl samma som användarnamnet? I mitt fall "EAV-nnnnnnnn". Återfinns under menyn Inställningar".
debatt Postat 9 juni 2011 Trådstartare Postat 9 juni 2011 Licensnumret är väl samma som användarnamnet? I mitt fall "EAV-nnnnnnnn". Återfinns under menyn Inställningar". Ok, det är det numret. Konstigt att det inte syns bland "Licenser" iaf. Dumt också att när jag väljer "Lägg till" licens, så kommer min dators mappar upp, men hur hitta licensfilen?
debatt Postat 9 juni 2011 Trådstartare Postat 9 juni 2011 Nu har jag gjort en Systemåterställning och cayenne cayenne för kanske slipper jag göra en ominstallation av hela datorn igen, vilket skulle ta 14 dagar som vanligt. När jag körde en Stor genomsökning nyss så genomsöktes nämligen alla filer som det verkade och ingenting sopades under mattan med förklaringen gick inte att öppna.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.