Polder Postat 8 juni 2011 Postat 8 juni 2011 Med risk för att dra igång en diskussion som kan vända åt vilket håll som helst så har jag en liten fundering. Funderingen är följande: Hur kommer det sig att folk numera inte tar sig mellan tid att undersöker saker. Istället så skrivs det så korta frågor som möjligt helst med så många förkortning och chatspråk som det går och helst i talande form och på ett sådant sätt så att läsaren knappt förstår frågan. Jag kanske börjar bli en gammal gubbe, vad vet jag, men jag känner bara följande: Hur svårt kan det vara att titta runt på musikaffärernas hemsidor efter produkter, söka på google efter plugins, läsa på i daw manualen hur vissa funktioner funkar? Och om inget av tidigare nämnda söksätt svarar på ens fråga så söks det inte heller på youtube ordentligt? Att lära sig saker och bli bra på någonting tar tid, tid och återigen tid. Men de flesta frågor tar oftast mellan 1 och 10 minuter att hitta svaret på. Och vad gör det om det skulle ta 5 timmar??? Hur kommer världen se ut om detta fortsätter? Alla daw kommer med 1200 färdigt producerade låtar som man kan sätta sitt namn på och distribueras snabbt och enkelt genom att trycka på en "Distribute this and make me a pro producer"-knapp??? Var finns det genuine intresset för att skapa musik och viljan att lära sig saker genom att ta reda på hur man gör själv? Istället för att bara slänga ut en vag fråga med förväntan om att någon annan jobbar åt en? Jag kan ha fel och jag är inget forumproffs så det kanske är så man gör numera??? Vill inte heller dra alla över en kam så ni som känner er träffade, känn er träffade =) hehe Någon mer som känner likadant som jag?! peace out!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.