Stiffe (oregistrerad) Postat 12 februari 2005 Postat 12 februari 2005 (redigerat) Bästa modulen till att köra midifiler med? Vilken låter mest likt äkta instrument? Ska köra midifiler med dator och vet inte vilken modul jag ska köpa. 😄 MVH Stiffe Redigerat 13 februari 2005 av Stiffe
Stiffe (oregistrerad) Postat 12 februari 2005 Postat 12 februari 2005 Prisklass? Hej, Det ska vara en synthmodul och den får kosta vad som helst bara det är bra ljud. Rädd att billiga moduler låter dåligt, men där är jag kanske helt fel ute?? 😄
Stiffe (oregistrerad) Postat 13 februari 2005 Postat 13 februari 2005 Det finns en modul från Roland som heter XV-2020. Är den bra att koppla till en dator och köra midifiler??
D Vibe Postat 13 februari 2005 Postat 13 februari 2005 Alltså, du är ute efter att köra färdiga GM-midifiler ? (GM = General Midi) /Daniel
Stiffe (oregistrerad) Postat 13 februari 2005 Postat 13 februari 2005 Alltså, du är ute efter att köra färdiga GM-midifiler ? (GM = General Midi) /Daniel Ja, jag ska köpa färdiga GM- midifiler och spela upp dessa med synthmodul via en bärbar dator. /Stiffe
D Vibe Postat 13 februari 2005 Postat 13 februari 2005 Känns som lite overkill att köpa en dyr ljudmodul för en sån sak. Men XV-2020 borde väl vara ett bra alternativ... Antar att den har GM-stöd precis som sin föregångare JV-1010 ? /Daniel
Stiffe (oregistrerad) Postat 13 februari 2005 Postat 13 februari 2005 Känns som lite overkill att köpa en dyr ljudmodul för en sån sak. Men XV-2020 borde väl vara ett bra alternativ... Antar att den har GM-stöd precis som sin föregångare JV-1010 ? /Daniel Jag ska spela ute i band på tre man med detta i en sättning med sång, trummor och keyboard. Då kommer mycket att ligga på GM-modulen, därför är det viktigt att ljuden är bra speciellt gitarrerna och basen. /Stiffe
Stiffe (oregistrerad) Postat 14 februari 2005 Postat 14 februari 2005 Jag har fått nått tips på att köpa en Roland SC-55 sound canvas modul. Är den ok eller är den för gammal? 😛
D Vibe Postat 16 februari 2005 Postat 16 februari 2005 eller en JV-1010?? Om du har råd med en XV-2020 så är juh det ett bättre alternativ.. /Daniel
Polder Postat 18 februari 2005 Postat 18 februari 2005 Kolla in Yamaha Motif modul! Yamaha ska komma ut med en ny modell nu till sommaren... Yamaha Motif ES rack! Men föregångaren är riktigt grym! Nra gitarrer, stråkar, piano osv, osv! Kolla in den här: Yamaha Motif ES Rack Lycka till!
MusicNixon Postat 18 februari 2005 Postat 18 februari 2005 Jag har fått nått tips på att köpa en Roland SC-55 sound canvas modul.Är den ok eller är den för gammal? 🙂😆 Ja, den är för gammal. Jag skulle gärna skänka bort min, men den ligger underst nånstans i mitt Shurgard-förråd.
Stiffe (oregistrerad) Postat 18 februari 2005 Postat 18 februari 2005 Jag har fått nått tips på att köpa en Roland SC-55 sound canvas modul.Är den ok eller är den för gammal? 🙂 😆 Ja, den är för gammal. Jag skulle gärna skänka bort min, men den ligger underst nånstans i mitt Shurgard-förråd. Vilken modul rekomenderar du? Stiffe
D Vibe Postat 19 februari 2005 Postat 19 februari 2005 Jag har fått nått tips på att köpa en Roland SC-55 sound canvas modul.Är den ok eller är den för gammal? 🙂 😉 Ja, den är för gammal. Jag skulle gärna skänka bort min, men den ligger underst nånstans i mitt Shurgard-förråd. Skicka den gärna till mig då, om du nu orkar rota fram den 🙂 .. jag tar emot allt som man kan framkalla ljud på 🙂 /Daniel
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 19 februari 2005 Postat 19 februari 2005 jag tar emot allt som man kan framkalla ljud på 😉 heh. vad har du för adress?
Mats Stålbröst Postat 19 februari 2005 Postat 19 februari 2005 Kolla in en begagnad Roland JV1010. Låter helt okej! /Mats
Stiffe (oregistrerad) Postat 20 februari 2005 Postat 20 februari 2005 (redigerat) Vad är det som skiljer modulerna åt? Jag har lyssnat på ljuden i Roland SC-55 och GM delen i Roland JV-2080 och jag kan inte höra någon större skillnad i PA:t på dessa moduler när jag kopplar dessa till datorn och spelar upp en midifil. Så vad skiljer dessa GM ljud åt? Stiffe Redigerat 20 februari 2005 av Stiffe
Hwagang Postat 20 februari 2005 Postat 20 februari 2005 ...köp min MT-32a för en struntsumma (lanserades inte den som en slags GM-modul?) (skojjar bara) -just nu används den som något att ställa andra moduler på så att dom syns ovanför synthen...
aspucko Postat 20 februari 2005 Postat 20 februari 2005 Billigt och smidigt är ett SB Live! som ju har en inbyggd synth (soundfontspelare). Jag tycker medföljande General Midi-fonten funkar.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.