Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan allihopa! Jag är ny här på studioforum och har ett par frågor till er.

Jag har tänkt att jag skulle köpa mig en bärbar dator: Mini PC

Undrar nu om det är ett bra val för att även kunna använda ett externt ljudkort till, förstår att detta inte är rätt plats att fråga om ljudkort med

eftersom jag ska köpa båda ljudkort och dator samtidigt så kändes detta bäst. Jag är helt borta när jag kollar på externa ljudkort, mycket för att jag inte vet vad jag kommer behöva.

Troligen inte det värsta, men hellre inte det absolut sämst. Har kollat in Mbox Mini för jag vill ha Pro Tools.

Men sen finns ju även M-Audio Fast Track. Så nu vänder jag mig till er! Hjälp mig med förslag och försök gärna förklara lite.

Tack på förhand

Tim 😄

Annons
Postat

Det är ofta svårt att få externa ljudkort att fungera till bärbara datorer som inte är anpassade för musik. Jag har ett fast track ultra som jag kör till en frost dator bärbar, vill du ha pc är frost ett mycket bra alternativ.

Postat (redigerat)

Det är ofta svårt att få externa ljudkort att fungera till bärbara datorer som inte är anpassade för musik. Jag har ett fast track ultra som jag kör till en frost dator bärbar, vill du ha pc är frost ett mycket bra alternativ.

Jo, kan tänka mig att det är svårt att få det att fungera till bärbara datorer. Först och främst vill jag väl ha ljudkortet till min stationära dator. För har inte pengarna att lägga på en bärbar som är bra nog skulle jag villa tro. För frost är väl inte gratis? :rolleyes:

Tackar så mycket för ditt snabba svar! 🙂

Hej! Om du ska köra Pro Tools på MBox Mini, så krävs det att du har en dator som uppfyller vissa krav. Detta hittar du här:

http://avid.custkb.com/avid/app/selfservice/search.jsp?DocId=380551

http://avid.custkb.com/avid/app/selfservice/search.jsp?DocId=380535

Du skulle bl.a. behöva ha en dator med minst 2 GB RAM.

Mvh/Peter

Jo, tyckte det var ganska luggigt beskrivet på deras sida vad som verkligen krävs gällande både bärbar och stationär. Tänkte att det är bäst att fråga 🙂

Jag är ganska säker på att jag vill ha Pro Tools, men vad tycker du om mina förslag på ljudkort?

Tackar så mycket för ditt snabba svar! 🙂

Redigerat av Tiim

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.