Jump to content
Annons

Ännu en poplåt på svenska (Inte längre nu)

Hur låter det?  

6 röster

1. 1. Hur låter det?

• 1 Skippa solot
      0
    • 2 Helt OK som det är
      0
    • 3 Vilken bra låt!
      2
    • 4 Ganska dassigt ingen potential
      0
    • 5 omodernt
      0

Recommended Posts

Lindebergmusic (oregistrerad)
Postat

LÅTNAMN: Inte längre nu

ARTIST/GRUPP: Johan Lindeberg

GENRE: Pop

LÅTLÄNGD: 3,33

KOMPOSITÖR:J.L

PRODUCENT: J.L

EV. MEDVERKANDE: J.L

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: Mp3

STORLEK: 3,61 mb

STATUS: Färdig Demo

LÅTLÄNK:

Annons
Postat

Skön ljudbild.

Bra trumspel, bra elgitarrer.. Solot känns lite "fel" i genren, men är ändå välspelat.

Gnäll:

Ackegitarren stressar för mycket. Skulle nog räcka om du delayade den 30ms eller nåt. Dessutom ligger den för starkt. Testa att lägga ett kort dubdelay på den och låt den ligga 5-10ms före i vänster så slipper du panorera. Då fyller den dessutom ut mer i mixen och du kan dra ner volymen lite. Passa dig för fasfel i mono.

Sången (speciellt verserna) är yxig och ojämn. Lägg mer tid på bättre sång och ta fram den mer. Jämna ut rytmiken. I mina öron låter det bara löjligt att tokpunktera alla fjärdedelsnoter hela tiden.

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat

sänk akustiska strum-guran i refrängen och solot ( och panorera in den i mitten, nu får den jättemycket uppmärskamhet. )

ta bort de fem tysta sekunderna i början

Postat

Bra låt...

Men jag tycker att trummorna låter lite "långt bort". Lite svårt att göra ngt åt i efterhand, det kanske var inspelningslokalen som var dåligt dämpad.

The Mr...

Postat (redigerat)

Snyggt intro. Bra sång! Lite skrikigt och okontrollerat på refrängen.

Verserna är riktigt jäkla bra.

Viktor

Edit: Kom på att du har sagt att du spelar trummor själv nångång... tänkte fråga vad det va för trummor som lät så nice 😳

Redigerat av ViktorDenStore
Lindebergmusic (oregistrerad)
Postat

Trummorna är ett gammalt Pearl Export med paiste cymbaler. Lyckats med stämningen ganska bra för en gångs skull.

Jag är inte trummis men jag tycker att det är fantastiskt rolig 😛

Min studio har jag byggt upp i källaren, där jag har gott om plats för allt.

Tack för era kommentarer! 🙂

MVH

Johan

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.