Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

😠

F**K no

Snälla?

Jag gillar dina frågor med tanke på att du varit medlem sedan - 08....

Du är inte här så ofta ,va???

Välkommen tillbaka ...

mvh

rolleyes.gif

Edit:

sorry jag blandade ihop ancrew med reachgrounds inlägg.sorry...

menar att jag tycker att ancrews frågor är charmiga....

mvh

Redigerat av pxm
Annons
Postat

Förresten fattar jag inte ? finns det en Regel här som säger att han ljuger?

Ska det vara så?Finst det mög som ni ser som jag inte ser.

kan man skaffa en rullbadare utan bli på hoppad typ.

Köp ett ljudkort ,,ingen mixer usb finns massor ut av,Tx Focusrite usb 6 eller M-audio Fast track pro.

mvh Hemmpe

Postat

blir inte klok på detta forum men det är ju jag det ,,skälv drar jag till honullulu å bankar bäver ,,ljug eller riktigt ingen som vet ..ha det

Postat

Förresten fattar jag inte ? finns det en Regel här som säger att han ljuger?

Ska det vara så?Finst det mög som ni ser som jag inte ser.

kan man skaffa en rullbadare utan bli på hoppad typ.

Köp ett ljudkort ,,ingen mixer usb finns massor ut av,Tx Focusrite usb 6 eller M-audio Fast track pro.

mvh Hemmpe

dom är bara o hooka in i datorn och koppla in micken o köra?

Postat

jag har fortfarande inte fått reda på vad MBBAD står för (jag har fått reda på det, men inte utförligt svar) och jag undrar fortfarande varför jag blir påhoppad som den killen som "spred information" om någon...

Postat (redigerat)

Haha, MBBAD... en klassiker, Valle!

@ancrew:

Jag har funderat lite på alla dessa "nya" användare som poppar upp, ställer "trolliga" frågor, skriver några ströinlägg för att verka "på riktig", för att sedan försvinna och komma tillbaka med ny "identitet" — med nya "trolliga" frågor. And so the story goes.

Dessa personer lider av vad jag kallar för Multiple BB Account Disorder — eller MBBAD.

Jag har för närvarande inga synpunkter på beteendet i sig, förutom en sak: Jag engagerar mig för mycket, bara för att (för sent) upptäcka att det är fake alltihop. Som jag nämnde i ett inlägg häromnärmsta, jag känner mig ganska fånig och dum efteråt. Hade jag förstått att det var fråga om en person med MBBAD så hade jag inte bemödat mig med att svara; inte på något seriöst sätt i alla fall.

Jag menar, jag är givetvis långt ifrån framgångsrik musiker/artist eller på något sätt mer speciell än någon annan, men jag har byggt upp och förtjänat en erfarenhet genom åren som kan vara hur värdefull som helst för andra som vill veta "på riktigt". Men varje gång jag inser att jag har engagerat mig i en person med MBBAD, så känns det som fullständigt slöseri med tid och resurser.

Från den här tråden.

Vänligen,

CHAE

PS Hemmpe, ditt fylleinlägg var skapligt...någonting. Underhållande är nog ordet jag letar efter DS

Redigerat av CHAE
Postat

Haha, MBBAD... en klassiker, Valle!

@ancrew:

Från den här tråden.

Vänligen,

CHAE

PS Hemmpe, ditt fylleinlägg var skapligt...någonting. Underhållande är nog ordet jag letar efter DS

Ja tungan snubblar i bland.Fredax Grogg å forum går inte i hopp har jag märkt.

Men ett ljud kort vore ju bättre än en mixer.Där man får midi in bla.

Stökar jag till det igen.

Typiskt mig ..bah

He

Postat

dom är bara o hooka in i datorn och koppla in micken o köra?

Ja i stort sätt du får ta hem dom senaste drivrutinerna till datorn (Ljud kortet) sen är det bara att tuta och köra Jessboxallright!

Kan en kamel cykla.kan du fixa detta.

Herregud man får vara som en Sämre farsa åt alla till och med Valle.skärpning nu Grabbs and Gubbs and Brodes And Babes! 😆

Postat

w8... så om jag registrerar mig på ett forum, sedan ställer en fråga..

då är jag en fake person?

Postat

och vad är bäst? ett usb-ljudkort eller en mixer med XLR kontakter?

Det kvittar.

Har du behov av en mixer (om du t ex behöver komma ut och spela live) så ska du köpa en mixer. Om du inte har behov av en mixer så köper du ett ljudkort istället, där det finns mikrofoningångar med fantommatning - och hörlursutgång. Mixer har du ju i ditt DAW-program, så den fyller ingen funktion i en normal hemstudio.

Postat

Passiva monitors behöver du något/en förstärkare som driver.

Aktiva monitors har det inbyggt...

Ett USB ljudkort och sen så behöver du ett DAW.

En Digital Work Satation.Ett program

Audacity finns att ladda hem gratis.

Själv gillar jag CuBase bäst....

Välkommen till forumet ancrew...

mvh

rolleyes.gif

Postat (redigerat)

Passiva monitors behöver du något/en förstärkare som driver.

Aktiva monitors har det inbyggt...

Ett USB ljudkort och sen så behöver du ett DAW.

En Digital Work Satation.Ett program

Audacity finns att ladda hem gratis.

Själv gillar jag CuBase bäst....

Välkommen till forumet ancrew...

mvh

rolleyes.gif

Tack:)

jag har kört cubase sen jag började.. har dock haft uppehåll ett halvår å bara köttat träning.

så tänkte denna:

http://www.thomann.de/se/miditech_audiolink_ii.htm

koppla usbn > tanka drivisar > plugga micken > spela in

jag ska bara säga en sak... jag är så jävla okunnig innom elektronik så de bara sjunger om det...

Redigerat av ancrew

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.