Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan!

Jag har råkat hitta en sida på internet som heter www.thetopguitars.com, och jag undrar lite om den... De säljer t. ex. Rickenbacker guror för ca. 450 dollar, vilket är ca. 2800kr... Och det är det jag inte förstår...

"This guitars are of the finest , and yet it is only fraction of the cost that you would normally pay. You may be wondering how such an amazing product could be so cheap, It is possible because it has been manufactured in China, where labor is cheap. Cheap labor does not mean that has been compromised; all parts are of the highest and have been imported from overseas. When purchasing this guitar you can only stand to win. Our Company Adheres To The Principle Of High Quality Standards, Develops A Good Reputation And Aims To Meet The Needs And Satisfaction Of Our Customers! "

Står det... Jag undrar alltså, är "made in China" guror bra?

Vågar man köpa där? Är det någon som har en aning? Ni får gärna svara...

Annons
Postat

Wow lawsuit gitarrerna från 70 talet får moderna kusiner 😛

De är säkert som de flesta kopior, sådär men går säkert att spela på. Min main gura är fortfarande en squier från början men den spelar fantastiskt nu i alla fall.

sadomachine (oregistrerad)
Postat

Haha..., vore kul att se hur pass välgjorda dom är.

Kan ju köpa ett par les paul och lura pantbanker... 🙂

Postat

Ser ut som en scam. Alla bilder är tagna i helt olika miljöer och det får i alla fall mig att tro att det är bilder på äkta vara

som de hittat och låtsas vara deras egna. Man lär ju inte bli förvånad om gitarren man får hem ser helt annorlunda ut 😑

Postat

Köpte en Ephiphone EB-0 på Freddans Musik i Göteborg häromsistens; hur grym som helst. Made In Indonesia!

Grejen är att man måste känna på instrumentet när det gäller dessa länder - det kan skilja väldigt mycket i

kvalitet från instrument till instrument. (Men det gör det också på originalinstrument typ U.S.A. Fender oxå).

Slutsats: köpa instrument via nätet är väl inte riktigt som att köpa typ en preamp.

• Gilla 1
Postat

360 modellen är ju en äkta rickenbacker på bilderna, med R-et på stallet (den till höger)och sen är det några papper och den gula duken att torka av gitarren med, tror knappast att de gör en kopia av den också.

den blå med det fula R:et är ingen rickenbacker och de som har en "krumelur" i stället för ett R, är kopior som det finns i lite olika märken fast de tillverkas säkert på samma fabrik.

frågan är ju hur exakta kopior det är, de ser ut ungefär som en rikcknbacker men hur låter de och hur känns de att spela på?

jag har en epiphone wilshire som är made in indonesia och den är skön att spela på och låter bra tycker jag.

• Gilla 1
Postat

Imgen som vet om någon som har provat att lägga en beställning?

Postat

Lite märkligt att dom hade en länk till en youtubefilm som varnar för att köpa kinagitarrer.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.