Jump to content
Annons

Cue sound/MOnitor sound fungerar inte i traktor!


Eelias (oregistrerad)

Recommended Posts

Eelias (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

Tänkte idag ta fram min Hercules RMX och mixa lite, jag fixade att sätta upp allt i traktor men jag kan inte få cue soundet att fungera. Jag har ställt in så att jag använder ljudkortet från Hercules:en och i Output routing har jag Output monitor på 3 och 4 och master på 1 och 2. Sedan har jag headsetet ikopplat i Hercules:en och högtalarna genom RCA kabel till 1 och 2 bak på mixern. Ändån får jag ljud i både högtalarna och headsetet, även om jag trycker på "cue select". Däremot låter det som att cue:en kommer, men liksom i bakgrunden i alla högtalarna.

Så ljudet kommer i alla utgångar hela tiden även om det är inställt annorlunda...

Känns som jag har testat allting och efter två timmars googlande vänder jag mig hit! 🙂

EDIT: Efter lite närmare koll tror jag att det är så att jag hör master utgången i min monitor utgång... Konstigt.

EDIT: Goda nyheter, jag fixade det genom att dra ner "mix" hjulet som är till höger i traktor layouten. Ledsen över en onödig tråd...

Redigerat av Eelias
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...