Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tja, sen jag uppgraderade till Cubase 6 från 5 så fungerar inte min VST "Glitch".

Det är en gratisplugg som hackar upp ljudet: http://illformed.org/plugins/glitch/

Sen jag uppgraderat till C6 dyker denna plug bara upp som ett minimalt fönster som inte går att förstora, se den bifogade bilden.

Någon som har någon aning om hur man kan lösa detta? 🙁

(Det är likadant i Cubase 6.0 och Cubase 6.02 som är den senaste versionen)

post-10074-0-11580400-1306950243_thumb.jpg

Redigerat av Dj_Aladdin
Annons
Postat

Har du uppgraderat från 32 bit till 64 bit också! Då kan jag förstår resultatet.. Glitch är en 32 bit plugg!

Postat

Har du uppgraderat från 32 bit till 64 bit också! Då kan jag förstår resultatet.. Glitch är en 32 bit plugg!

true that, men ALLA mina andra 32-bit pluggar fungerar bra. Det är ju det som är revolutionen och tjusningen med C6, att 32-bit äntligen fungerar bra (med undantag för denna) i 64-bitarmiljö...

I C6 får vi den VST-bridge vi väntat på.

Postat

Testade installera 32-bit-versionen av C6 och då funkar Glitchen. Irriterande.

Alla andra 32-or funkar ju fint i C6 64 med hjälp av VSTBridge.

Dåligt skriven plugg? 🙁

• 1 år senare...
Postat (redigerat)

Ursäkta att jag bumpar denna men skulle behöva lösa detta.. Annars får jag installera om Cubase och alla pluggar.

EDIT: Nu e jag med på hur JBridge funkar. Var ska jag lägga dom bridgeade filerna? I VSTPlugins eller? Skall jag välja alla eller bara dom pluggarna jag vet behöver bridgeas?

Redigerat av ramoand
Postat

Men kör 32 bit C6 då.. Det är ingen skillnad i ljudkvalitet.. Bara att C6 kan adressera mer minne om ni har stora samplingsbibliotek om ni kör i 64 bit. Ärligt talat få som behöver 64 bit faktiskt! 🙂

Postat

Men kör 32 bit C6 då.. Det är ingen skillnad i ljudkvalitet.. Bara att C6 kan adressera mer minne om ni har stora samplingsbibliotek om ni kör i 64 bit. Ärligt talat få som behöver 64 bit faktiskt! 🙂

Aah funderar starkt på det faktiskt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.