hegobald Postat 1 juni 2011 Postat 1 juni 2011 Hej! Jag tillhör en av dom lyckliga iPad ägarna som gladeligen kan läsa alla inlägg, men så fort jag vill svara ett inlägg från min iPad så kraschar Safari så fort jag får upp det virtuella tangentbordet.. Funkar helt ok att svara på det flesta ställen och forum Facebook etc.. Men inte på detta forum! Som alla vet så klarar inte iPad Flash så jag hoppas det inte har med det att göra!?
hellfog Postat 1 juni 2011 Postat 1 juni 2011 (redigerat) Testar.... Funkar för mig. Redigerat 1 juni 2011 av hellfog
Neosus Postat 1 juni 2011 Postat 1 juni 2011 Det finns ip.board till iPad ser jag. Har du testat den?
Overkill Postat 1 juni 2011 Postat 1 juni 2011 Hej! Jag tillhör en av dom lyckliga iPad ägarna som gladeligen kan läsa alla inlägg, men så fort jag vill svara ett inlägg från min iPad så kraschar Safari så fort jag får upp det virtuella tangentbordet.. Funkar helt ok att svara på det flesta ställen och forum Facebook etc.. Men inte på detta forum! Som alla vet så klarar inte iPad Flash så jag hoppas det inte har med det att göra!? Flash borde det väl inte vara eftersom det funkar till iPhone?
hegobald Postat 1 juni 2011 Trådstartare Postat 1 juni 2011 Jag kör en iPad 1 men så här blir det så fort jag försöker svara i detta forum! http://dl.dropbox.com/u/1564032/iPad_nope_forum.AVI Som sagr Facebook och abdra forum funkar perfekt!
Björn Olsberg Postat 1 juni 2011 Postat 1 juni 2011 Så länge man använde samma version av IOS så borde det inte spela någon roll om man använder Ipad 1 eller Ipad 2. Själv använder jag Ipad 2 utan problem, men då svarar jag som regel genom att klicka på knappen Svara istället för Snabbsvar (som på videon). 1. Vilken version av IOS använder du? 2. Har du provat att svara med knappen Svara? .björn.
Linus Postat 1 juni 2011 Postat 1 juni 2011 så fort jag vill svara ett inlägg från min iPad så kraschar Safari så fort jag får upp det virtuella tangentbordet.Gäller det bara Snabbsvar längst ner i tråden? Funkar det om du klickar svarsknappen och skriver inlägg på den följande sidan?
laxlaxlax Postat 1 juni 2011 Postat 1 juni 2011 2. Har du provat att svara med knappen Svara? Support på hög nivå. 😄
Linus Postat 1 juni 2011 Postat 1 juni 2011 Support på hög nivå. 😄 Rätt nivå tycker jag. Funktionen Snabbsvar triggar igång en massa javascript, vilket antagligen är anledningen till kraschen och inte det virtuella tangentbordet i iOS.
hegobald Postat 1 juni 2011 Trådstartare Postat 1 juni 2011 (redigerat) Hmm.. Jo bifogar filmen så får ni se! 🙂http://dl.dropbox.co...2/nix_Linus.AVI EDIT: Funkar inte film-f**n så högerklicka och ladda hem den då.. Skumt AVI-format tydligen.. Samsungs idé! Redigerat 1 juni 2011 av hegobald
hegobald Postat 1 juni 2011 Trådstartare Postat 1 juni 2011 Hmm.. Jo bifogar filmen så får ni se! 🙂http://dl.dropbox.co...2/nix_Linus.AVI EDIT: Funkar inte film-f**n så högerklicka och ladda hem den då.. Skumt AVI-format tydligen.. Samsungs idé! EDIT2: IOS 4.3.3 är det tydligen! 🙂
drloop (oregistrerad) Postat 1 juni 2011 Postat 1 juni 2011 (redigerat) Jag har iPad 2 med IOS 4.3.3 och kan inte svara i några trådar med iPaden. Krach eller så händer nada. IP Board applikationen funkar inte heller. ilandsproblemkanske... Redigerat 1 juni 2011 av drloop
Linus Postat 1 juni 2011 Postat 1 juni 2011 http://dl.dropbox.co...2/nix_Linus.AVIOj? Så på svarssidan kraschar inte Safari, men å andra sidan reagerar inte textfältet på klick? Skumt, jag försöker reproducera med min iPhone-Safari (som kör 4.3.3) men där funkar det bra. Jag kör mest IPB-appen...
drloop (oregistrerad) Postat 1 juni 2011 Postat 1 juni 2011 Skumt eller hur... enda sidan på jorden jag har problem med... studios forum...
hegobald Postat 1 juni 2011 Trådstartare Postat 1 juni 2011 Funderade på att dra ner IPB appen men vad jag förstår funkar den inte med detta forum utan snarare BBB forum etc? Oj? Så på svarssidan kraschar inte Safari, men å andra sidan reagerar inte textfältet på klick? Skumt, jag försöker reproducera med min iPhone-Safari (som kör 4.3.3) men där funkar det bra. Jag kör mest IPB-appen...
hegobald Postat 1 juni 2011 Trådstartare Postat 1 juni 2011 Skit samma.. Jag har 7 olika datorer att svara med.. 2 Mac , 2 Linux 2 Win XP och Ipad då 🙂 Ilandsproblem som någon sa ! 😉
drloop (oregistrerad) Postat 1 juni 2011 Postat 1 juni 2011 Men du vore ball att kunna använda sin ipad. iPaden är nog den pryla jag använder mest för tillfället.
bassman Postat 1 juni 2011 Postat 1 juni 2011 Funderade på att dra ner IPB appen men vad jag förstår funkar den inte med detta forum utan snarare BBB forum etc? Ip.board appen funkar finfint på studio forum. Svarar genom den nu, fast från iphone.
Linus Postat 1 juni 2011 Postat 1 juni 2011 (redigerat) Appen funkar jättebra med forumet, både i iPhone och iPoden. Men det gör det visserligen även i Safari. Redigerat 1 juni 2011 av Linus
drloop (oregistrerad) Postat 1 juni 2011 Postat 1 juni 2011 HOs mig funkar inte tangentbordet på IP board... jo om jag skall ändra status men inte svara på forumet.
MJInc Postat 1 juni 2011 Postat 1 juni 2011 Kör iPad 1 version 4.3.3 och det funkar utmärkt för mig.... /Micke...
mickestrang Postat 1 juni 2011 Postat 1 juni 2011 Apple är dyrt och funktionaliteten är högst diskutabel. Allvarligt talat dras "nya" prylar med diverse problem. Det har inte att göra med vilken plattform man använder utan att de idiotiska tillverkarna/utvecklarna alltid tycks släppa sina prylar innan de är färdiga. sen fem år senare släpps en fix/servicepack som tar hand om problemen. Exemplevis....jag älskar windows xp. När det kom var det hopplöst...men nu är det så satans stabilt.
hegobald Postat 25 juli 2011 Trådstartare Postat 25 juli 2011 Testar med IP Bord appen nu och det verkar ju funka i alla fall. 🙂
drloop (oregistrerad) Postat 25 juli 2011 Postat 25 juli 2011 Testar med IP Bord appen nu och det verkar ju funka i alla fall. 🙂 Märkligt, jag har inte fått den appen att funka för att svara på forumet... 🙁 Well well, den kanske är uppdaterad nyligen?
Tjabbalabba Postat 25 juli 2011 Postat 25 juli 2011 Apple är dyrt och funktionaliteten är högst diskutabel. Apple är världens näst största företag mätt på börsvärdet så det är klart Apple är dyrt. Deras produkter är det oftast inte om man jämför med motsvarande produkter från andra märkestillverkare. Funktionaliteten är oftast inte diskutabel utan mer suverän.
hegobald Postat 25 juli 2011 Trådstartare Postat 25 juli 2011 Fick den appen att funka på en gång faktiskt.. Mot detta forum var det inga problem alls men mot Gearslutz har jag inte fått den funktionalitet jag önskar än.. Men det är mer SBS 🙂 Märkligt, jag har inte fått den appen att funka för att svara på forumet... 🙁 Well well, den kanske är uppdaterad nyligen?
drloop (oregistrerad) Postat 25 juli 2011 Postat 25 juli 2011 sök på gearslutz i app butiken, dom har en alldeles egen app.
Björn Olsberg Postat 25 juli 2011 Postat 25 juli 2011 Drloop, det är inte så att du har ett separat tangentbord ihopparat med IPad? Har inte lyckats återskapa problemet någonstans, kör med IPad 2, IOS 4.3.3. Och detta skrivs med nämnda IPad 🙂 Kommer du på något som kan vägleda i felsökningen, hör gärna av dig. Trevlig sommar!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.