Jump to content
Annons

Ja?  

4 röster

1. 1. Ja?

• 5 - Sälj!
      1
    • 4 - Fortsätt så!
      0
    • 3 - Den förra versionen var bättre
      0
    • 2 - Nja
      0
    • 1 - Kass
      0

Recommended Posts

Annons
Postat

Nemen tjenare...

skön låt där ... tänkte fråga vad du använder för effekter till låten?

vst ? eller program ?

låtar som reason o cubase men effekterna ?

HADE BRA

ROGGE 😆

Postat

Tjena Rogge!

Jag använder endast Cubase SX 2.1 + många vst-pluggar. Kan inte räkna upp alla eftersom jag ofta filar på en loop / ett ljud med kanske 5 effekter och när jag är nöjd med det så spelar jag in det på ett nytt spår och lägger på kanske 2-3 effekter till.

Använder mig mest av "Ultrafunk"-effekterna reverb, compressor, phase, delay m.m. Även vissa av "Mda"-effekterna och "Northpole".

Mvh // Joel

• 2 veckor senare...
Erkiman (oregistrerad)
Postat

Riktigt skön houselåt.

Sitter själv och drömmer om att få skapa sama typ av musik.

Mycket bra jobbat!

Danny Cort (oregistrerad)
Postat
tänkte fråga vad du använder för effekter till låten?

vst ? eller program ?

🙂

Postat

Tack Erkiman! Kul att du gillar den.

Drömmen är det enda du behöver för att skapa den musik du vill. Prioritera inköp av ljudkort, ca 2000:-, ev ett midiklaviatur, ca 2000:-, och ev ett par helt ok studiomonitorer, och såklart en ok dator med t.ex. Cubase.

Bara du håller drömmen vid liv så räcker det till inspiration att skapa den musik du vill, du måste sikta högt och vara säker på att du klarar det.

Lycka till!

Vad är det som gör att du gillar den? Skulle vara kul om du/ni kunde specificera lite mer =)

/ Joel

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.