Hemmpe Postat 31 maj 2011 Postat 31 maj 2011 äh vad jag menar är att du får det du söker för ett rimligt pris.. Peace out Hemmepe
sixties Postat 31 maj 2011 Postat 31 maj 2011 hagström gitarrerna är bra. och de är ju les paul modell. annars finns ju gibson´s billiga modeller: melody maker med en singlecoil mic (kostar ca 3500:- på thomann mfl ställen) och les paul junior med p-90 mic (ca 5000:-) alla gibson gitarrer tillverkas i usa.
Hemmpe Postat 31 maj 2011 Postat 31 maj 2011 (redigerat) hagström gitarrerna är bra. och de är ju les paul modell. annars finns ju gibson´s billiga modeller: melody maker med en singlecoil mic (kostar ca 3500:- på thomann mfl ställen) och les paul junior med p-90 mic (ca 5000:-) alla gibson gitarrer tillverkas i usa. nä ? menar mycket möjligt ..fenders is olover the place Redigerat 31 maj 2011 av Hemmpe
Hellpig Postat 31 maj 2011 Postat 31 maj 2011 http://www.nysse.com/lager.html För diverse guror & även japanska som nämnda i tråden. Å i Ståkkhålm me.
Germer Postat 1 juni 2011 Postat 1 juni 2011 Jag har spelat gitarr i 8 år. Jag har haft många olika gitarrer, Nu har jag en Vintage VP6 Gitarren Detta är den absolut mest prisvärda gitarr jag spelat på! Och mina vänner säger samma sak. Jag sålde min fender telecaster jag hade innan och bytte till denna! Lättspelad, flexibel och rätt snygg. Låter fender. Låt inte priset skrämma dig. Köp den bara!
Dippen Postat 1 juni 2011 Postat 1 juni 2011 Ska du köpa en billig Les Paul satsa för allt i världen på Vintage! Det här märket alltså http://www.thomann.de/se/vintage_icon_v100mrhb.htm Har fått sjukt bra recensioner, de har strator också som jag har klämt på, tokbra gitarrer! Du kommer ifrån den plastiga känslan av en Epiphone! Vill du inte ha en direkt kopia, kolla på Hagström gitarrer! Själv kör jag en PRS Cu 22, har du råd med en PRS så satsa på en Cu 24, helt tokbra till nästan alla stilar! Mvh
princesscake Postat 2 oktober 2011 Postat 2 oktober 2011 Ganska bra! vad är ganska bra ??ge ett tipps på vad som är bättre än ganska bra! Jag ger ett tipps som är stone säkert.Men viker mig vid Beg marknaden. ESP sunk eller Squier som Hott tipp of the day? Nu är det inte jag som köper pryttlarna.Gav bara en otroligt hyfsad start på den musik stil Som föreslogs.Kom igen NB(Nybörjar paket)som låter bra.Tror inte ni Fixar det som jag erbjuder. För det priset. Puss kram Hemmpe Jag säger ingenting om hurvida ditt tips är bra eller inte, men jag blir lite nyfiken på varför du sågar ESP och kallar det för "sunk"? Just ltd ec256 är ju ett riktigt kap, det är för mig ett mysterium att den inte kostar mer än 3000:- på 4sound idag. Exceptionell byggkvalite och känns när man spelar på den som om den skulle kosta det tredubbla :S. Grymt drag i mickarna och dessutom coil tap -funktion, så man har många konfigurationsmöjligheter när det gäller soundet.
Analogfreak (oregistrerad) Postat 2 oktober 2011 Postat 2 oktober 2011 Halloj! Jag har nu spelat gitarr i ca 1 år. Men endast akustiskt då... så nu är jag lite sugen på att skaffa mig en el, och en förstärkare. Så vad bör jag skaffa, tycker ni? Jag är lite inne på en Gretsch g5235t, då jag skulle tycka det vore lite skoj med en Bigsby... Men jag vet inte riktigt... Och när det gäller förstärkaren, så har jag ingen aning alls... Så det är bara att komma med förslag på gitarr och förstärkare. Förresten... Jag lyssnar på/spelar typ, 50, 60, 70-tals musik. T. ex. Beatles, Stones, Elvis, Eddie Cochran, T. Rex, Faces, ja ni förstår... Fender Telecaster Vox AC15
sixties Postat 3 oktober 2011 Postat 3 oktober 2011 köpte en gibson studio 60´s tribute som jag tror du också skulle gilla. skön att spela på, p´90 micar och kostade 6300:- ny! det är ju lite enklare lack men annars kändes den och lät jättebra. finns i vit också. http://www.youtube.com/watch?v=Soqx9Zo0LrM
ironman Postat 3 oktober 2011 Postat 3 oktober 2011 (redigerat) köpte en gibson studio 60´s tribute som jag tror du också skulle gilla. skön att spela på, p´90 micar och kostade 6300:- ny! Det är den bästa gibson gitarren som jag har provat, väger inte så mycket i heller och har förvånansvärt bra ljud i sig. Och halsen är smal och go. Och vanliga gibson les pauls och framför allt epiphones les paul. Inte nog med att dom väger hur mycket som helst. De låter ju helt döda när man spelar på dom akustiskt, det är precis som om där inte är toner i träet. Nu vet jag inte om jag haft oturen att prova på dåliga versioner av les paul. Edit: basswood är mitt favorit trä i elgitarr, då helst i en ernie ball musicman. Redigerat 3 oktober 2011 av Henber77
CHAE Postat 3 oktober 2011 Postat 3 oktober 2011 Fender Telecaster Vox AC15 @Analogfreak: håller med dig i fråga om Fender-Telen men å andra sidan har ju Squire en lång rad Tele-modeller som definitivt är värda att testa. Har visserligen inte själv provat någon i Fenders nya "Blacktop"-serie men tyckte att Squire-Telecastrarna höll måttet gott och väl jämfört med "vanliga" Fender. @Musicfan: traska iväg till närmaste musikaffär och prova dig igenom ett gäng guror. Det viktigaste är att du hittar något du trivs med 🙂 Vänligen, CHAE
Kjubeis Postat 3 oktober 2011 Postat 3 oktober 2011 Jag gillar Gibson Les Paul men måste säga att deras absolut mest prisvärda gitarrer är SG faded. Verkligen ett kanonbra instrument! Och billiga.
Guitar Nilsson Postat 3 oktober 2011 Postat 3 oktober 2011 Gibson ES 335, eller nån kopia på den är ett fint alternativ till Les Paul som kan vara jobbigt tung att spela länge på.
Guitar Nilsson Postat 3 oktober 2011 Postat 3 oktober 2011 köpte en gibson studio 60´s tribute som jag tror du också skulle gilla. skön att spela på, p´90 micar och kostade 6300:- ny! det är ju lite enklare lack men annars kändes den och lät jättebra. finns i vit också. http://www.youtube.com/watch?v=Soqx9Zo0LrM Den där har tomma "chambers" i kroppen. Intressant både för ljudet och för vikten! Ljudet verkar ganska likt det man kan få ur en bra telecaster (american standard) Fast ur telen är nog variationsmöjligheten större, ännu värre dist, ännu renare rent ljud...
YogSothoth Postat 3 oktober 2011 Postat 3 oktober 2011 Höfner Verythin. Sjukt trevlig hals om man gillar tunna halsar och väldigt prisvärd. Har iofs bara testat ett ex, men om jag var ute efter en ny gura skulle jag testa en sån först. Håller förresten med en del tidigare talare angående Epiphone, gillar dom inte, men det är en smaksak. Begagnad Gibson av lite annorlunda modell kan kanske vara något också. Det finns en del 70-talare som går att få hyfsat billigt, som jag tycker är undervärderade. Antagligen för att de inte har det klassiska "gibsonsoundet" och lite enklare byggkvalitet. Har en S-1:a själv, haft den i typ 18 år, den säljer jag inte i första taget. Men att köpa begagnat kan vara lite vanskligt som nybörjare. Det krävs lite erfarenhet dels för att veta vad man vill ha, dels för att undvika stolpskott med sned hals, taskig elektronik eller andra bekymmer. /Andreas
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.