pearlvisionboy Postat 28 maj 2011 Dela Postat 28 maj 2011 När jag bouncar ner en mix brukar jag köra 24 bit men CD skivor stödjer ju tydligen bara 16 bit. Vad bouncar ni era låtar i 16 eller 24? Vilket ska man köra? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stratsvante Postat 28 maj 2011 Dela Postat 28 maj 2011 24 bit, om jag mastrar saker och ting och vet att de ska ner på skiva så lägger jag en dither i slutet och bouncar i 16 men aldrig annars. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pxm Postat 28 maj 2011 Dela Postat 28 maj 2011 vad skall du göra med den ??? ska jag fuskmastra exporterar jag den i 24 bitars och från fuskmastern i 16 bitar (för att lägga på CD bl.a. och att konveratera till mp# ibland.) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jetblack Postat 28 maj 2011 Dela Postat 28 maj 2011 Kör på 24-bitar så långt som möjligt. Det är enkelt att konvertera till 16-bitar med (exempelvis) Voxengo R8brain alldeles innan man ska bränna till cd. 16-bitar var det man kunde åstadkomma i slutet av 70-talet när cd-standarden skapades. I dagens läge, med snabba datorer och billigt hårddiskutrymme, finns ingen anledning att arbeta i 16-bitar, såvida man inte är absolut tvungen (som när man ska bränna en cd). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.