Jump to content
Annons

trött på synth och progressiv trance -_-

Recommended Posts

fishfriend (oregistrerad)
Postat (redigerat)

tja, jag har sett (och hört) att de prioriteras synth och progressiv trance här på forumet.

vilket jag kan ha fullt förståelse för er som kanske tycker de är okej.

men jag diggar tyvärr inte de nånting :S

så jag undrar mest var man kan hitta ett forum som prioriterar Dance, trance commersial och ny pop ?

de kanske inte finns ? kollat lite på google men hittar bara UK sidor som är lite halvdanna :S

har du något förslag ? Tack på förhand 😄

p.s euroadrenaline känner jag redan till 😛

Redigerat av fishfriend
Annons
Postat

Huh??? Vart hittade du något om att det du nämner prioriteras??

jag får känslan av att de är de som finns mest på (elektronisk musik)

har kollat och lyssnat där i 3 år nu o jag vill nog påstå att de är huvudgruppen

sadomachine (oregistrerad)
Postat

Jag känner likadant fast inte med synth och trance utan dinosaurierock liknande KISS.

Att det blir mycket elektroniskt beror ju naturligtvis på att det är musik som man kan göra själv hemma på sin dator.

drloop (oregistrerad)
Postat

Precis som sado säger så speglar det vad som görs i stugorna.

Som gammal synthgubbe så hör jag då inte mycket synthmusik på det här forumet, jag godkänner ändå bra många låter i veckan... 🙂

Postat

Håller med drloop.

Jag har inte hört så mycket ren synth-musik här på forumet.

När jag hör ordet synth-musik tänker jag på mycket av den elektroniska musik som gjordes på 80-talet.

Exempelvis Kraftwerk, Human League, Alphaville eller Yazoo.

Och det har jag inte hört mycket av under elektroniskt/dans avdelningen.

Den musik jag tycker mig ha hört mycket av i den avdelningen är typ Hands-Up eller Dance, med inspiration från Basshunter m.fl.

Sen har det börjat dyka upp lite mer dubstep m.m.

Mvh Johan

drloop (oregistrerad)
Postat

Det är bara gubbrock på det här forumet.

🙂

Postat

Ett forum blir la inte bättre än vad användarna gör det till. Tycker många gånger det verkar som folk lyssnar utan att kommentera o det är ju lite trist. Hellre något konstruktivt negativt än ingenting...

Postat

Ett forum blir la inte bättre än vad användarna gör det till. Tycker många gånger det verkar som folk lyssnar utan att kommentera o det är ju lite trist. Hellre något konstruktivt negativt än ingenting...

helt rätt 🙂

Postat

Det är bara gubbrock på det här forumet.

Det är det som mest premieras iallafall...

Postat

(borde vara mer improvistioner över häftiga vampar än vad det är)

nej-skojja bara (nästan

)-ville bara skriva att det är väl bara att prodda och posta mer musik i er smak....

mvh

rolleyes.gif

Postat

Lägg upp den musik du vill här på forumet. Spelar ingen roll vilken genre det är alltid kul med udda genre tycker jag. Själv har jag lagt upp några alster(var ett tag sen) som inte är progressive trance eller dyl.

Postat

Jag känner likadant fast inte med synth och trance utan dinosaurierock liknande KISS.

Att det blir mycket elektroniskt beror ju naturligtvis på att det är musik som man kan göra själv hemma på sin dator.

ja de stämmer. men de går o göra mer musik hemma än progressiv trance 😛

drloop (oregistrerad)
Postat

Jag hör ingen skillnad på dom olika trance varianterna... kanske jag är gammal...

Postat

Jag hör ingen skillnad på dom olika trance varianterna... kanske jag är gammal...

Inte nödvändigtvis. Har försökt fråga folk som håller på med detta och de tycks inte veta själva.

Postat

sist jag var ute:

-bra rave !!

-nej det här är house !!!

aha-bra house !!!!

- nej -nu är det rave '!!!!

jag typ ???????

rolleyes.gif

Postat

Inte nödvändigtvis. Har försökt fråga folk som håller på med detta och de tycks inte veta själva.

En låt är en låt är en låt.

Postat

så vad är de du menar ? 😳

finns de inga musik genres enligt folk. Är allt samma stil ?

sadomachine (oregistrerad)
Postat

Jag personligen tycker att är för lite industrimetal här på forumet men vad ska man göra? 🙂

drloop (oregistrerad)
Postat

Jag personligen tycker att är för lite industrimetal här på forumet men vad ska man göra? 🙂

Gör fler låtar...

Postat

Jag har ett förslag som är helt genialt om jag får säga det själv:

Om nu gubbrock är populärast och premieras (?) mest av allt tja, det krävs ju ingen Einstein för att räkna ut att det antingen är "gubb" eller "rock" som gör det så poppis. Right. Så börja kombinera nu.

Industrirock

Gubbrapp

Houserock

Housegubbgrunge

Ravegubb ? Gubbrave? Rave är ju en rätt gammal seg företeelse...

Och så vidare. Problemet löst, sluta skriva i tråden och börja spela in istället.

Postat

så vad är de du menar ? 😳

finns de inga musik genres enligt folk. Är allt samma stil ?

När det gäller dessa genrer, och deras otaliga förgreningar, har jag fått intrycket att folk sätter en viss etikett för att sedan komma med helt olika beskrivningar. För min egen del kallar jag alltihop för techno eller eurodisco, men jag är inte så insatt.

Postat

Jag har ett förslag som är helt genialt om jag får säga det själv:

Om nu gubbrock är populärast och premieras (?) mest av allt tja, det krävs ju ingen Einstein för att räkna ut att det antingen är "gubb" eller "rock" som gör det så poppis. Right. Så börja kombinera nu.

Industrirock

Gubbrapp

Houserock

Housegubbgrunge

Ravegubb ? Gubbrave? Rave är ju en rätt gammal seg företeelse...

Och så vidare. Problemet löst, sluta skriva i tråden och börja spela in istället.

problemet är löst! yey \o/ 😉

Postat

Jag har förresten tankat ner en del från elektrokategorin på forumet, via min smarta telefon, och lyssnat lite. Har inte fått någon riktig tid att skriva något än dock.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.