Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har ett väldigt litet rum som är 3.5 meter långt och 2.2 meter brett.

Mina monitorer står mot den långa väggen.

Jag undrar ifall mitt rum är för litet för att kunna mixa bra. Ljudet inne i rummet är helt dämpat.

Eftersom jag har haft väldigt svårt att få till en bra mix undrar jag ifall det kan vara mitt rum som gör det svårt för mig eller om det helt enkelt är jag som måste träna bättre.

Annons
Postat

Det kanske är en kombination?

Det viktigaste är att du lär känna dina monitorer. Lyssna mycket på "riktiga" skivor i dina monitorer, jämför med dina mixar osv osv.

Postat

Ett av de bästa sätten att lyssna in rummet är att sätta på en av dina mest lyssnade skivor som du vet hur de låter och sedan sätta dig och lyssna.

Verkar basen otydlig? grötig ljudbild? hårt? osv..

Då märker du ifall rummet kanske ställer till det för dig sen, försök då ifall du inte kan akustikbehandla något alls att varva med att lyssna i lurar, speciellt kanske i basen och se ifall du på det sättet kan få resultatet bättre 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.