Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Jag tycker det skulle vara ett hjälpmedel och underlättande om vi hade en panel med några av rävarna/moderatorer som besitter kunskapen om en hel radda effekter/ljudbilder.

Med det menar jag att ibland så skulle jag bara vilja spela upp en liten snutt ur nån låt, till exempel The Beatles och sedan få svaret över vad är det som man hör vid 01:34...är det en Wurlitzer/Moog/Mellotron/Rhodes och vad är det som får skiten att "sväva" är det Flanger/Phaser/lesliekabinett (stålmannen)!?

Samtidigt så är det ju en del av tjusningen att få "leka" fram ljud, nya som gamla.

Men jag är nog inte ensam om att ibland bara få veta vad fan är det som får elgitarren att låta sådär!?

Någon som känner sig hugad att vara bollplank?

Edit:

Ser nu att en medlem vid namn Patfred letar just sådan hjälp!:rolleyes:

Redigerat av aROCKER
Annons
Postat (redigerat)

All respekt till Joachime och hans kunskaper, men det är väl ändå något olika diskussionsunderlag i trådarna? Annars kan vi ju i samma veva plocka bort i princip allt utom den tråden :rolleyes:

För såna som mig är en sån här tråd guld... 😲

Redigerat av Zakyath

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.