Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallå alla glada! är en gammal porta-fanatiker som provat på lite med Behringer XT. Visst finns det många fördelar med dator men portan känns (ännu) enklare och snabbare att arbeta med. Undrar hur ni gör när ni mixar ? blir en ryslig massa klickande på alla olika frekvenser för alla kanaler. kan med midiklaviaturen vrida på volymen för kanalerna om jag vill men vore ju smidigt att ha ett mixerbord med rattar istället. Är det vanligt att man använder en extern mixer till det program man använder ? XT kostade 250,- en mixer som lägst ett par tusen....kanske finns det midi-mixer som ligger lägre ? Kul om ni berättar hur ni arbetar.

Portan är inte heller idealisk men det GÅR att mixa utan att det tar hela dagen (och natten)

Annons
Postat

Jag kör Cubase 5.5 och det funkar kanon. Blir inte överdrivet mycket klickande utan det är snarare mycket lättare att ha allt i datorn. Har tidigare funderat på att skaffa en extern mixer/kontroller som kan styra Cubase men är i princip helt onödigt.

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Så här tänker jag köra:

http://www.youtube.com/watch?v=hfA3OAT7Th0&feature=player_embedded

iPad!

Annars får det bli en SSL Nucleus.

Jag har provat med att köra reglar utan motor... nope hjälper inte mig, stjälper eftersom man ibland råkar ändra grejer mitt i låten utan att märka det...

iPad är grejen!

Jag kör med mus nu, och skall jag byta blir det till iPad.

Redigerat av drloop
Postat

Så här tänker jag köra:

http://www.youtube.com/watch?v=hfA3OAT7Th0&feature=player_embedded

iPad!

Annars får det bli en SSL Nucleus.

Jag har provat med att köra reglar utan motor... nope hjälper inte mig, stjälper eftersom man ibland råkar ändra grejer mitt i låten utan att märka det...

iPad är grejen!

Jag kör med mus nu, och skall jag byta blir det till iPad.

Ser onekligen bekvämt ut. iPad:en kan man ju göra annat med dessutom, men får man ha den ifred för frugan ? 🙂

drloop (oregistrerad)
Postat

Ser onekligen bekvämt ut. iPad:en kan man ju göra annat med dessutom, men får man ha den ifred för frugan ? 🙂

Ja så länge hon har en iPhone 4 så går det bra.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.