KillwithSkill Postat 24 maj 2011 Postat 24 maj 2011 http://support.apple.com/kb/DL1014 http://support.apple.com/kb/TS2565 In på äpplet nu...
KillwithSkill Postat 19 juni 2011 Trådstartare Postat 19 juni 2011 Kan säga att benchmarktestet gick från 160 spår till 178... Logic klarar 16 cores och förhoppningsvis så får vi se åtta till, till nästa uppdatering.
joakimludvig Postat 20 juni 2011 Postat 20 juni 2011 (redigerat) Vore intressant att veta vad ett benchmarktest är? Tack! Redigerat 21 juni 2011 av joakimludvig
Sonefors Postat 20 juni 2011 Postat 20 juni 2011 Evans: http://www.evan.se/logicprobenchmark/Logic_Multicore_Benchmark_Test.html //F
joakimludvig Postat 21 juni 2011 Postat 21 juni 2011 Om man som jag ligger inne med versionen 9.0.0, har helt enkelt inte gjort några uppdateringar. Är det helt enkelt bara att installera 9.1.4, eller finns det något annat man bör tänka på innan man gör detta? Med tanke på pluggar etc man installerat? Vore lite intressant att bara få klarhet i detta innan jag ger mig på installationen. Är det någon som har koll på detta? Samt, kan någon förklara vad en benchmarktest är?
KillwithSkill Postat 21 juni 2011 Trådstartare Postat 21 juni 2011 Om man som jag ligger inne med versionen 9.0.0, har helt enkelt inte gjort några uppdateringar. Är det helt enkelt bara att installera 9.1.4, eller finns det något annat man bör tänka på innan man gör detta? Med tanke på pluggar etc man installerat? Vore lite intressant att bara få klarhet i detta innan jag ger mig på installationen. Är det någon som har koll på detta? Samt, kan någon förklara vad en benchmarktest är? Det är bara att uppdatera! From 9.1.0 så är logic 64 bit. MEN det kan du ställa in som du själv vill ha det. cmd+i på logic-appen och bocka i "starta i 32bits-läge" Dessutom så är Logic mer optimerat för fler kärnor (cpu, cores, processor) Så pass bra att en del har fått 50% bättre prestanda! Plus en massa buggfixar är gjorda!
nikko Postat 21 juni 2011 Postat 21 juni 2011 Ni som har uppdaterat till 9.1.4, vad är era åsikter? 9.1.3 har ju fungerat förvånansvärt bra, vore segt att få massa oväntade kraschar och skit igen..
KillwithSkill Postat 21 juni 2011 Trådstartare Postat 21 juni 2011 Ni som har uppdaterat till 9.1.4, vad är era åsikter? 9.1.3 har ju fungerat förvånansvärt bra, vore segt att få massa oväntade kraschar och skit igen.. Öh? Missade du mitt tidigare inlägg eller?
nikko Postat 21 juni 2011 Postat 21 juni 2011 Öh? Missade du mitt tidigare inlägg eller? Jag antog att ditt inlägg menade logic 9.0.0 till 9.1.4. Är det alltså 50% bättre prestanda i nya updaten jämfört med 9.1.3? :- S
joakimludvig Postat 22 juni 2011 Postat 22 juni 2011 Det är bara att uppdatera! From 9.1.0 så är logic 64 bit. MEN det kan du ställa in som du själv vill ha det. cmd+i på logic-appen och bocka i "starta i 32bits-läge" Dessutom så är Logic mer optimerat för fler kärnor (cpu, cores, processor) Så pass bra att en del har fått 50% bättre prestanda! Plus en massa buggfixar är gjorda! All right, det låter ju extremt gött! Då kommer jag utan tvekan göra detta per omgående. Men uppdateringar som dessa kommer inte under några omständigheter krångla till det med tidigare installerade pluggar ock så då antar jag..? Tack för infon. Låter onekligen riktigt bra att prestandan ökar så avsevärt! Nice!
joakimludvig Postat 22 juni 2011 Postat 22 juni 2011 Jag har stött på ett problem när jag försökte uppdatera till 9.1.4. Det står av någon anledning att jag har en serial code som inte är valid. Vet någon varför?? Känns väldigt konstigt då jag försökt skriva in den adress som står produktinformation för Logic. Vad ska jag göra nu..? Bilden nedan visar vad det står när jag skriver in serial coden. Tacksam för hjälp!
KillwithSkill Postat 22 juni 2011 Trådstartare Postat 22 juni 2011 Jag har stött på ett problem när jag försökte uppdatera till 9.1.4. Det står av någon anledning att jag har en serial code som inte är valid. Vet någon varför?? Känns väldigt konstigt då jag försökt skriva in den adress som står produktinformation för Logic. Vad ska jag göra nu..? Bilden nedan visar vad det står när jag skriver in serial coden. Tacksam för hjälp! Maila Apple?
joakimludvig Postat 22 juni 2011 Postat 22 juni 2011 Maila Apple? Jag hade som tanke att göra det, men hittar inte mailadressen till supporten av någon anledning. Vet du hur jag ska göra? Känns ganska basic, men hittar inte det på Apples hemsida. Hjälp snälla. Tacksam för all hjälp i detta problem.
KillwithSkill Postat 22 juni 2011 Trådstartare Postat 22 juni 2011 Hur svårt kan det vara? http://www.apple.com/se/contact/
joakimludvig Postat 22 juni 2011 Postat 22 juni 2011 Hur svårt kan det vara? http://www.apple.com/se/contact/ Jag har kollat där tidigare idag, men hittar ingen konkret mailadress jag kan maila till med mitt problem. Finns massa olika support-delar, men ingen där jag kan maila ang. detta problem. Eller vet du vart man finner mailadressen?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.