Guitar Nilsson Postat 24 maj 2011 Postat 24 maj 2011 Var in på Fenders sajt, blev förvånad vad få stratamodeller det fanns. American Standard finns inte alls, inte som Telecaster heller. Märkligt, har de modellerna sålt dåligt eller vad? De jag testat har alltid varit kanongitarrer, de bästa stratorna av alla, och ändå inte så skitdyra. http://www.fender.com/en-SE/products/search.php?section=guitars&bodyShape=Stratocaster%C2%AE 😲
AnthonyS Postat 24 maj 2011 Postat 24 maj 2011 Jag skulle kunna tänka mig att en ny variant är på g. Vore märkligt om de slutatde tillverka American Standard. De borde sälja bra, det är mkt gitarr för pengarna.
debatt Postat 24 maj 2011 Postat 24 maj 2011 (redigerat) Det är inte den som "bara" heter Standard där då? Nej förresten så kan det ju inte vara... $880-940 "bara". Fender Standard HSS Strat heter den och finns i sex-sju färger. Hmm. Kanske börjat tillverkas i Mexico och inte får heta American längre? För konstigt detta... 😕 Redigerat 24 maj 2011 av debatt
pme (oregistrerad) Postat 24 maj 2011 Postat 24 maj 2011 Har de inte hetat american series i ganska många år? Typ runt -99.
Guitar Nilsson Postat 24 maj 2011 Trådstartare Postat 24 maj 2011 Har de inte hetat american series i ganska många år? Typ runt -99. American series var väl en enklare modell med poppelträ i kroppen. De kanske har gjort ungf som Coca-Cola gjorde för ca 15, 20 år sen, de ändrade colasmaken till nåt liknande Pepsi fast mycket sötare och äckligare ändå. Den vanliga Colan tillverkades inte alls längre och det blev sjuka svartabörspriser på den äkta colan som fanns kvar. Efter nåt år, när det hade varit hysteri om detta i tidningar och överallt, gick de tillbaka till samma hemliga recept som förr, den nyare varianten försvann samtidigt. Många är ju helt beroende av Coca-Cola, det var väl snudd på att somliga kunde mörda för att få riktig Coca-Cola. Jag tror aldrig attt Coca-Cola hade som avsikt att köra det nya receptet annat än som en skitsmart reklamgrej. Såg nyss en Fender Stratocaster American Standard på fd Musikbörsen i Gävle. 11.000 nåt skulle de ha för den. Tyvärr med rosewoodbräda, inget för mig. jag hade inte haft råd i vilket fall som helst. Jag köpte en Audio Technica AE3000, det blev tillräckligt dyrt.
nankerphelge Postat 24 maj 2011 Postat 24 maj 2011 Det var nog sidan som uppdateras eller något hos Fender, testade igen efter 5 minuter och då gick det bra. http://www.fender.com/en-SE/products/search.php?partno=0144600306 Dom borde göra en en "Original series" med samma kvalité på delarna som standard mexico men med måtten från en 1954 strata. Det är så tunna och hemska halsar idag 😳
stegrarn Postat 24 maj 2011 Postat 24 maj 2011 (redigerat) American Standard Stratocaster Redigerat 24 maj 2011 av stegrarn
Guitar Nilsson Postat 25 maj 2011 Trådstartare Postat 25 maj 2011 Det var nog sidan som uppdateras eller något hos Fender, testade igen efter 5 minuter och då gick det bra. http://www.fender.co...rtno=0144600306 Dom borde göra en en "Original series" med samma kvalité på delarna som standard mexico men med måtten från en 1954 strata. Det är så tunna och hemska halsar idag 😳 Ja jäklars, nu är de med igen! Det var nog några fler stratamodeller som inte fanns med i går också? Den här tycker jag är så vacker, snyggast av alla elgitarrer kanske. http://www.fender.com/en-SE/products/search.php?partno=0110400700
pme (oregistrerad) Postat 25 maj 2011 Postat 25 maj 2011 American series var väl en enklare modell med poppelträ i kroppen. De kanske har gjort ungf som Coca-Cola gjorde för ca 15, 20 år sen, de ändrade colasmaken till nåt liknande Pepsi fast mycket sötare och äckligare ändå. Den vanliga Colan tillverkades inte alls längre och det blev sjuka svartabörspriser på den äkta colan som fanns kvar. Efter nåt år, när det hade varit hysteri om detta i tidningar och överallt, gick de tillbaka till samma hemliga recept som förr, den nyare varianten försvann samtidigt. Många är ju helt beroende av Coca-Cola, det var väl snudd på att somliga kunde mörda för att få riktig Coca-Cola. Jag tror aldrig attt Coca-Cola hade som avsikt att köra det nya receptet annat än som en skitsmart reklamgrej. Såg nyss en Fender Stratocaster American Standard på fd Musikbörsen i Gävle. 11.000 nåt skulle de ha för den. Tyvärr med rosewoodbräda, inget för mig. jag hade inte haft råd i vilket fall som helst. Jag köpte en Audio Technica AE3000, det blev tillräckligt dyrt. Amerikan series är rönn eller al. När den fanns så körde de inte med standard om det inte var en Mexiko byggd.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.