Jump to content
Annons

www.lindebergmusic.com

Lyssna, kom med konstruktiv kritik :)  

8 röster

1. 1. Lyssna, kom med konstruktiv kritik :)

• 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      1
    • 4
      1
    • 5
      0
    • 6
      1
    • 7
      3
    • 8
      1
    • 9
      0
    • 10
      0

Recommended Posts

Lindebergmusic (oregistrerad)
Postat (redigerat)

LÅTNAMN: Den enda som vet

ARTIST/GRUPP:Johan Lindeberg

GENRE:Pop

LÅTLÄNGD:2,51

KOMPOSITÖR:Johan Lindeberg

PRODUCENT:Johan Lindeberg

EV. MEDVERKANDE:Johan Lindeberg

INSPELNINGSÅR:2005

FORMAT: Mp3

STORLEK: 3,92 mb

STATUS:Färdig Demo

LÅTLÄNK:

Redigerat av lindebergmusic.com
Annons
Postat

Jodå det är snyggt. Låter proffsigt. Det blir lite spridd lyssning vid körerna. Det låter väldigt akustiskt om trummorna. Låten är väl sådär tycker jag. Ingen tiopoängare. Lite mer tryck i gitarrerna på refrängen kanske, men samtidigt skulle en del av charmen gå förlorad då. Hmmm... det låter bra, bra sång, men det är något som saknas för att det skall bli sådär helgjutet. kan bara inte sätta fingret på det. 🙂

Postat (redigerat)

Tack för ditt inlägg! 😆

Trummorna är ackustiska i ljudet eftersom jag lirar och mixar dem själv 🙂 Jag är inte särskilt duktig på den biten ska jag erkänna. Ibland blir det lagom ackustisk känsla. Hur gör man för att det ska bli en klickbar länk till låten? Har provat med Html-kod, men får inte till den. Jobbigt om alla måste klippa och klistra adressen. 😆

MVH

Johan

Redigerat av lindebergmusic.com
Postat (redigerat)

Cool-Låt!

Fram med sången lite mer.

Snygg hamond. Låter faktiskt väldigt proffsigt hela låten.

Det fanns inte mycket att säga här faktiskt, och det är ju ett gott betyg 😆 Det är då musik är som bäst...

Det vore snyggt med lite mer reverb på pianot för övrigt 🙂 Gillar när pianot klingar stort 😆

Redigerat av ViktorDenStore
Postat

Vet inte alls men får FooFightersvibbar av detta och det är en helt Ok låt bland det bättre jag hört här på forumet...men i mina öron bort med pianot och lite mer ös med gitarrerna sången är bra 😕

Postat

Att jag inte har upptäckt detta forumet tidigare grämer mig lite. hehe

Bra kommentarer som jag tackar för! Ska leka lite med mixen och se vad som händer.

MVH

/Johan

Postat

Snyggt! Läckrast är basriffen innan refrängen (första vid 00:30). Sången i versen tycker jag ligger för svagt i mixen och instämmer med tid kommentar att pianot stör sången. Schysst med äkta trummor!

Postat
Tack för ditt inlägg! 🙂

Trummorna är ackustiska i ljudet eftersom jag lirar och mixar dem själv 😳 Jag är inte särskilt duktig på den biten ska jag erkänna. Ibland blir det lagom ackustisk känsla. Hur gör man för att det ska bli en klickbar länk till låten? Har provat med Html-kod, men får inte till den. Jobbigt om alla måste klippa och klistra adressen. 🙂

MVH

Johan

Bra låt!

Låtlänken fixar du genom att trycka på knappen märkt http:// när du skriver inlägget.

Håkan

Postat

Bra låt!

Skulle vilja höra ett lite mjukare & fylligare piano. Lite mindre rumsklang på trummorna eller är det reverbet som är inställt så ? Dvs torrare trummor.

Lite mer gitarr. Lite högre volym på sången i refrängen.

Hammond är balsam för min själ!

Var försiktig med reglarna bara för det låter riktigt bra redan. Mer finlir kvar tycker jag.

Men det är ju bara hur det låter för mina öron. . . 😆

När kommer skivan ?

Postat

Dina förslag är helt riktiga! Jag har mixar på låten som är mer åt det hållet.

Kan bara inte bestämma mig för vilket som blir bäst. Finliret är himla svårt. Speciellt när jag mest vill skriva låtar hehe.

De bolag jag skickat till hittills svarar likadant:

"Inget för oss just nu"

Någon som känner igen det?

Ha det!

MVH

Johan

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.