debatt Postat 23 maj 2011 Postat 23 maj 2011 Alla teleoperatörer är dumma i huvet. Hur rangordnar ni idiotin? 1) Tele2 - de vägrar avsluta min kundrelation med dem. Får räkning på några enstaka kronor i flera månader efter avslutat abonnemang, trots att jag betalar struntsumman varje gång. Deras förklaring är att det hinner bli ränta på pengarna från det att de skickar ut fakturan till dess att jag betalar. Vilken ränta? Jag låg inte efter med betalningen så det kan inte vara dröjsmålsränta. Sänder till slut i förväg med några kronor i ett kuvert med en hälsning istället för att girera. 2) Telia - morsan fick en räkning på 10000 kr på samtal hon aldrig ringt. På nätterna. När hon sov! De skulle dessutom ha 4700 kr för att sätta in ett extra telefonuttag hos mig. 3) Vodaphone/Telenor - De kopplar alla mina mobilsamtal via Belgien för kontroll för "min egen säkerhet". De slumpar ut en del personer och gör så med ibland, är förklaringen i butiken. Får till följd att jag får mina sms dagen efter de sänts. Min förra mobil. 4) Tre - Hävdar vid avtalets ingång att jag har obegränsad upp- och nedladdning på mitt Internet. Helt plötsligt utan förvarning upphör detta att gälla enligt ingånget avtal. 20 GB är gränsen - där streamat räknas som nedladdat.(Skaffar ovetandes om ändringen Viaplay och efter en vecka kan jag inte fortsätta med Viaplayabonnemanget för att se film och sport live, men måste ändå betala för hela månaden hos Viaplay. Kan i och med Internetändringen inte se film, öppna nya fönster, höra mp3, skicka filer - ingenting egentligen. Tills det blir ny månad igen.)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.