debatt Postat 22 maj 2011 Postat 22 maj 2011 Google översättning i all ära, men... ... ibland blir det ju fel faktiskt. Så därför undrar jag om det finns några bra webbsidor i engelska språket som kan hjälpa en vad gäller verbböjning, pronomen m.m. Så man får 100% rätt i sina låttexter och inte bara 98% rätt. ☺️ natt//:debatt
Vallhagen Postat 22 maj 2011 Postat 22 maj 2011 Webbsidor vet jag inte, men köp en grammatikbok vetja. Jag har själv Hargeviks Engelska grammatik (Almqvist & Wiksell) i bokhyllan. Det finns säkert både bättre och sämre, men den gör jobbet utmärkt. tjing
debatt Postat 23 maj 2011 Trådstartare Postat 23 maj 2011 Webbsidor vet jag inte, men köp en grammatikbok vetja. Jag har själv Hargeviks Engelska grammatik (Almqvist & Wiksell) i bokhyllan. Det finns säkert både bättre och sämre, men den gör jobbet utmärkt. tjing Tack Vallhagen! Ja, jag har väl några hundra läroböcker i mina hyllor, men den där bra Engelsk grammatik-boken har nog hamnat på vinden av misstag. Tack för tipset om Hargevik. Jag har bara hittat Websters's Dictionary och ordböckerna Prismas Engelsk-svensk och Prismas Svensk-Engelsk här ännu så länge. 🙂
Jerry P Postat 1 juni 2011 Postat 1 juni 2011 Kan bara rekommendera "Modern engelsk grammatik" skriven av prisbelönte Jan Svartvik och Olof Sager. Väldigt bra upplagd och pedagogisk med färgmarkeringar för särskilt viktiga grundläggande moment. ISBN-nummer: 91-21-11931-7. Kan beställas hos Liber tlf. 08-690 9330.
debatt Postat 2 juni 2011 Trådstartare Postat 2 juni 2011 Kan bara rekommendera "Modern engelsk grammatik" skriven av prisbelönte Jan Svartvik och Olof Sager. Väldigt bra upplagd och pedagogisk med färgmarkeringar för särskilt viktiga grundläggande moment. ISBN-nummer: 91-21-11931-7. Kan beställas hos Liber tlf. 08-690 9330. Tror den hette så... den jag hade i skolan. Hoppas finna den.
D Vibe Postat 10 juni 2011 Postat 10 juni 2011 Nej, det är svårt att automatisera översättning eftersom man då måste ha en AI som förstår vad den översätter och kan på så sätt tolka sammanhanget... Artificiell intelligens är långt ifrån speciellt intelligent än så länge... 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.