Jump to content
Annons

Förbjudna frekvensområden trådlösa system

Recommended Posts

ÅkeMackan (oregistrerad)
Postat

Hej!

Läste för en tid den att de tillåtna arbetsfrekvenserna för tex ett trådlöst sångsystem skulle ändras.

Läste också vilka frekvenser det gällde, men nu när jag söker så hittar jag det inte igen.

Någon som har koll? Ha de!

Annons
Postat

Tjenare!

Det är under 790 MHz som gäller nu. Då 800 MHz och över går till telekom-branschen mer eller mindre. Finns några undantag dock. Ska vara lugnt att köra mellan 863-865 MHz samt 821-832 MHz. Kolla upp mer noga vilket system du har tänkt köpa eller om ditt gamla system är okay med någon musikaffär. Dem borde veta om det är lugnt! Hoppas det hjälpte!

/ RF

Postat

Kom på att det inte är helt fritt under 790 MHz heller. Digital TV ligger där nere under 790 MHz med så var extra noga så att området inte är upptaget av dem!

ÅkeMackan (oregistrerad)
Postat

Tack för svar!

Hade för mig att det var där nånstans men visste inte exakt.

Mitt system ligger på 864 mhz, så det ska ju va lugnt då.

Flyt. =) Ha de gôtt!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.