Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Sitter nu med ett litet jobbigt problem. jag har fixat ihop ett trummkomp som jag blev nöjd med och nu när jag spelar upp det så saknas vissa ljud. de finns där men de spelas inte...

Det är de rosa som inte spelas..

http://dl.dropbox.com/u/10631138/Sk%C3%A4rmavbild%202011-05-20%20kl.%2011.21.33.png

http://dl.dropbox.com/u/10631138/Sk%C3%A4rmavbild%202011-05-20%20kl.%2011.21.39.png

Någon som vet vad som hänt?

/Chrille

Annons
Postat

Hjälper faktiskt inte....

Hur lång är midiregionen i Arrange-fönstret då? Har för mig att noter som ligger utanför regionen inte spelas upp. Testa att dra i högerkanten på regionen och se om det gör nån skillnad.

Postat

Hur lång är midiregionen i Arrange-fönstret då? Har för mig att noter som ligger utanför regionen inte spelas upp. Testa att dra i högerkanten på regionen och se om det gör nån skillnad.

Här har du svaret.

På din första bild ser man klart och tydligt att midiregionen tar slut på takt 2.

Det som så att säga ligger utanför midiregionen spelas inte.

Högst upp ser du fyrkanten som markerar slutet.

Att det sedan ligger en ANNAN midiregion efter spelar ingen roll, det är ju inte där i som tonerna ligger.

Easy as plätt.

Postat

Här har du svaret.

På din första bild ser man klart och tydligt att midiregionen tar slut på takt 2.

Det som så att säga ligger utanför midiregionen spelas inte.

Högst upp ser du fyrkanten som markerar slutet.

Att det sedan ligger en ANNAN midiregion efter spelar ingen roll, det är ju inte där i som tonerna ligger.

Easy as plätt.

Yes!

Du hade mycket väl rätt riktigt klantigt av mig faktiskt!

Tack så mycket!

Nu kan jag sluta hänga upp mig på det och skapa musik!

/Chrille

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.