hellfog Postat 19 maj 2011 Dela Postat 19 maj 2011 (redigerat) Grattis till virvelvinden - 2# Midget Town. 1) Midget Town - virvelvinden 40P 2) When You Are Here In A LimeSounce World - Hellfog 27P 3) Master Spaceman - madeinroad 79 17P Jätte bra låt får massa tivoli & Cirkus känsla över den. Rösta på era favoriter Dessa är bidragen: Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag http://psyerichybrid.com/Studio%20Forum%20Festival.zip Ger poäng på följande vis: man röstar på två stycken, Man kan ge poäng bara till ett bidrag om man vill. 1 (Bästa) får 7 poäng 2 (Näst Bästa) får mellan 1 till 4 i poäng man får välja. 0 P till övriga. Man får inte rösta på sitt eget bidrag. Röstningen avslutar den 30:e maj. Lycka till!!! Redigerat 30 maj 2011 av hellfog Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 20 maj 2011 Trådstartare Dela Postat 20 maj 2011 Bump! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 21 maj 2011 Dela Postat 21 maj 2011 måste lyssna lite mer innan jag röstar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aROCKER Postat 21 maj 2011 Dela Postat 21 maj 2011 Hej! Ajaj...bara tre bidrag, det är ju lite av ett misslyckande. Var det lite väl smalt område att göra covers på Hellfogs låtar tro!? Eller håller studioforum på att dö ut? Här kommer mina poäng: Melodi nr:1 3poäng Melodi nr2: 7poäng...vinnaren i mina ögon (öron) Den påminnde mig om "popcorn", en 70-talsklassiker. Hoppas på mer drag i nästa festival. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 21 maj 2011 Trådstartare Dela Postat 21 maj 2011 (redigerat) Hej! Ajaj...bara tre bidrag, det är ju lite av ett misslyckande. Var det lite väl smalt område att göra covers på Hellfogs låtar tro!? Eller håller studioforum på att dö ut? Här kommer mina poäng: Melodi nr:1 3poäng Melodi nr2: 7poäng...vinnaren i mina ögon (öron) Den påminnde mig om "popcorn", en 70-talsklassiker. Hoppas på mer drag i nästa festival. Det är inte en cover man skulle göra, utan fortsätta på mina ofärdiga låtar. Har märkt att så fort det blir ett litet smallare tema så blir typ nästan inga bidrag all, men så fort det blir Ac/Dc, 80-Tal då jävlar händer det saker. Om gämför på Kontrollrummet så är det nästan lika mycket folk oavsett vilket tema det blir intressant intressant. Redigerat 21 maj 2011 av hellfog Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aROCKER Postat 21 maj 2011 Dela Postat 21 maj 2011 Det är inte en cover man skulle göra, utan fortsätta på mina ofärdiga låtar. Har märkt att så fort det blir ett litet smallare tema så blir typ nästan inga bidrag all, men så fort det blir Ac/Dc, 80-Tal då jävlar händer det saker. Om gämför på Kontrollrummet så är det nästan lika mycket folk oavsett vilket tema det blir intressant intressant. Jodå...så kan det vara. Men blir det luddigt, blir det ointressant. Vad hände med stavningen och språket, Hellfog...ölkväll!?☺️😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 21 maj 2011 Trådstartare Dela Postat 21 maj 2011 (redigerat) Jodå...så kan det vara. Men blir det luddigt, blir det ointressant. Vad hände med stavningen och språket, Hellfog...ölkväll!?☺️😛 😄 hade redan rättat till minst 5 andra ord, men missat dom. Ingen ölkväll ☺️ man undrar. intressant intressant. Är inget fel ska vara så. Men blir det luddigt, blir det ointressant. Tycker sånn inställning är så jävla trist. Redigerat 21 maj 2011 av hellfog Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aROCKER Postat 21 maj 2011 Dela Postat 21 maj 2011 (redigerat) 😄 hade redan rättat till minst 5 andra ord, men missat dom. Ingen ölkväll ☺️ man undrar. intressant intressant.Är inget fel ska vara så. Skitsamma, bör ju vara komma emellan dom, eller!? Tycker sånn inställning är så jävla trist. Kanske det men det måste ju vara intressant och är det luddigt och tolkningsfritt då blir det ju lite svårt att "tävla" i det. Jag gillar att grotta ner mig i spelstilar, sättet att "arra" och sedan ljudbild/produktion, det är därför jag är här på forumet. Så därför vill jag att dessa festivaltävlingar ska utmana en inom vissa ramar. Blir det då luddigt som vissa av dina förslag har varit tidigare, typ: Gör en låt som får mig att tänka på hundar eller nåt liknande så blir det "diffust" i min värld. Men det var helt OK att du genomförde denna och du fick ju kvitto på antalet deltagare hur landet ligger eller hur!? Redigerat 21 maj 2011 av aROCKER Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 21 maj 2011 Trådstartare Dela Postat 21 maj 2011 (redigerat) Men det var helt OK att du genomförde denna och du fick ju kvitto på antalet deltagare hur landet ligger eller hur!? Inte så säker på det hade jag gjort samma tävling på Kontrollrummet hade jag fått in fler bidrag än här (sånt här är ju omöjligt att veta) Bara sett att dom går åt bägge hållen däe utan av här så funkar inte udda alls. Så vad säger det då? Kanske funkade förut på gamla festivaler. Inser att folk vill ha förutsägbara förslag. Redigerat 21 maj 2011 av hellfog Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aROCKER Postat 21 maj 2011 Dela Postat 21 maj 2011 Vad händer...denna mening förstod jag inte alls, håller du på att få en hjärnblödning eller är jag tokfull, eller har du en riktigt dålig skivardag!? Bara sett att dom går åt bägge hållen däe utan av här så funkar inte udda alls. Så vad säger det då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 21 maj 2011 Trådstartare Dela Postat 21 maj 2011 Vad händer...denna mening förstod jag inte alls, håller du på att få en hjärnblödning eller är jag tokfull, eller har du en riktigt dålig skivardag!? Bara sett att dom går åt bägge hållen däe utan av här så funkar inte udda alls. Så vad säger det då? The problem is that my fucking swedish is disappearing from the thin air, eller problemet är att jag skriver så jävla fort med mina två fingrar att det blir fel att jag inte alltd läser vad jag har skriver efteråt. eller får jag börja med Ljud podcast ställe för skrivna ord på forumen med lite bakrunds musik det vore något? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 22 maj 2011 Dela Postat 22 maj 2011 Sju poäng till nummer två och två poäng till nummer tre. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 22 maj 2011 Dela Postat 22 maj 2011 Melodi nr 1 7 poäng Melodi nr 2 4 poäng Melodi nr 3 0 poäng //:debatt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Postat 24 maj 2011 Dela Postat 24 maj 2011 Deadline snart, kom igen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 24 maj 2011 Trådstartare Dela Postat 24 maj 2011 Jag flyttade upp den till 30:e i ställe. Glömde dock meddela om det här. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
P Forsberg Postat 24 maj 2011 Dela Postat 24 maj 2011 Melodi3. 7p Melodi2. 4p Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flabb Postat 25 maj 2011 Dela Postat 25 maj 2011 Melodi 2, 7 poäng Melodi 3, 4 poäng Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
alekks Postat 26 maj 2011 Dela Postat 26 maj 2011 Melodi 3: 7p Melodi 2: 4p Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Shimmen Postat 26 maj 2011 Dela Postat 26 maj 2011 Melodi nr. 2: 7p Melodi nr. 1: 3p Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 29 maj 2011 Trådstartare Dela Postat 29 maj 2011 Kom och rösta nu. En dag kvar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 30 maj 2011 Dela Postat 30 maj 2011 1 nr3when youre in a limeSounce world 7 poäng 2 nr1 master spaceman l 4 poäng . Låter lite som en blandning av Ceasars palace och stranglers med modernare inslag. 3 nr2 midget town. inte så illa, tänker på klassikern popcorn. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 30 maj 2011 Trådstartare Dela Postat 30 maj 2011 (redigerat) Kör väl på några timmar till sen stänger vi slussarna. Redigerat 30 maj 2011 av hellfog Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 30 maj 2011 Trådstartare Dela Postat 30 maj 2011 Upp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Postat 31 maj 2011 Dela Postat 31 maj 2011 Wheey! 😄 . Tack alla som röstade, medtävlarna madeinroad79 och hellfog, speciellt till hellfog som organiserade det hela. Slänger upp en ämnestråd för Festival #38 i veckan, tror vi bör välja noga då ämnet är critical för att få så många bidrag som möjligt. Jag har några egna förslag på G, bra om vi får in så många förslag som möjligt dock så tänk ut egna förslag alla! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 31 maj 2011 Trådstartare Dela Postat 31 maj 2011 (redigerat) Ser fram emot den nya tråden. Så länge det inte blir Kiss eller andra band tribute (visa band kan funka) så spelar det ingen störe roll vilket festival det blr för min del. Redigerat 31 maj 2011 av hellfog Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
madeinroad79 Postat 1 juni 2011 Dela Postat 1 juni 2011 (redigerat) Wheey! 😄 . Tack alla som röstade, medtävlarna madeinroad79 och hellfog, speciellt till hellfog som organiserade det hela. Slänger upp en ämnestråd för Festival #38 i veckan, tror vi bör välja noga då ämnet är critical för att få så många bidrag som möjligt. Jag har några egna förslag på G, bra om vi får in så många förslag som möjligt dock så tänk ut egna förslag alla! Grattis till vinsten :-) najs hitt, samtidigt vilja tacka de som röstat på mig och säga att ni är de ända som förstår sig på riktig konst :-) Men som alla som kommer sist, man kan ju inte rösta i musik he..he.. jag kommer nu lägga ner mitt deltagande i dessa tävlingar eftersom jag nu inte har tid, kommer att börja jobba efter en tid som pappaledig :-) Rock on men jag kanske dycker upp igen om ämnet e tillräckligt skruvat, för de är det ända som triggar mig, typ ACDC / "Gör om min låt" / "min mamma e transa" etc ... de e lagom pucko för mig ....... snapsdags! Tack för en trevlig tid 😉 Redigerat 1 juni 2011 av madeinroad79 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Postat 9 juni 2011 Dela Postat 9 juni 2011 Tja, Funderar på att skjuta på festival #38 tills efter sommaren någon gång, synpunkter på detta? Detta dels för att skapa ett "sug" (öka deltagandet) och även för att många kanske vill ta det lite slött under sommaren. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 9 juni 2011 Trådstartare Dela Postat 9 juni 2011 Själv hade jag hoppas på en ny festival för jag kan aldrig få nog av dom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flabb Postat 9 juni 2011 Dela Postat 9 juni 2011 Tja, Funderar på att skjuta på festival #38 tills efter sommaren någon gång, synpunkter på detta? Detta dels för att skapa ett "sug" (öka deltagandet) och även för att många kanske vill ta det lite slött under sommaren. Många "löntagare" kanske dock just har tid under sommaren (semester och regn)? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MartinÖjes Postat 9 juni 2011 Dela Postat 9 juni 2011 (redigerat) Jag har aldrig deltagit hittills, men skulle gärna göra ett försök. Jag tror nog jag har större möjligheter att hitta tid under sommaren än annars så bring it on. Edit: hjärnsläpp Redigerat 9 juni 2011 av MartinÖjes Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.