Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej

Jag har nu förstått att det går inte och sitta och spela in musik utan att se sambandet. Jag har ju bevisat för mig själv att det går, men tex om man skall sammarbeta med någon kan det vara bra att veta vad man pratar om. Jag har köpt några böcker som går igenom Skalor noter ackord osv

Men det jag är ute efter är en bok som lär mig att förstå sammbandet mellan tex varför en låt som går i vissa ackord, vad är det som bestämmer att gittarsolot måste vara i just en del av gitarren, det heter något har sett bla här på forum och youtube att folk pratar om det.

Jag kan göra det idag men jag gör det på känsla eller gehör eller vad det heter utan att förstå sammbandet och varför jag la solot just där. Jag kan höra en låt på radion och sen spela den, men jag vet inte varför. Det är precis som min hjärna vet exakt hur alla banden låter på gitarren. Det är svårt att förklara.

Detta kanske låter lite rörigt men jag hoppas någon vänlig själ kan hjälpa mig, för jag vill utvecklas 🙂

Mvh

Redigerat av Henber77
Annons
Postat

Grundteori för gitarr av Mikael Lindkvist./notfabriken förlag.

rolleyes.gif

Postat

Grundteori för gitarr av Mikael Lindkvist./notfabriken förlag.

rolleyes.gif

Tackar så mycket 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.