Ros3n Postat 18 maj 2011 Postat 18 maj 2011 Hej! Jag har stött på ett sjukt konstigt problem. Jag ska försöka förklara så sakligt jag kan. Jag och mitt band har spelat in trummor och gitarr i en studio (där vi sen kommer att mixa). Vi bounca sedan ner det och la på sång och bas i min hemmastudio. Allt har funkat bra tills nu. Har editerat klart allt och skulle bounca ner det men när jag öppnad Pro Tools idag när jag vaknade så spelar Pro Tools upp låten i 80% av orginal tempot medans timelinen spelar upp låten i orginal tempo. Så när låten är "färdig spelad" i timelinen så har halva låten hunnits spela i mina högtalare. Låter som man har transponerat ner hela låten. Tips på vad det kan vara?
Demonproducenten Postat 18 maj 2011 Postat 18 maj 2011 har du kollat samplingsfrekvensen för projektet?
Ros3n Postat 18 maj 2011 Trådstartare Postat 18 maj 2011 När jag satte på min hörlursförstärkare och lyssnade i lurar var allt normalt.. funkar nu, skumt som satan. I mixstudion bounca jag ner i 24bits 48.. är nästan helt hundra.. Vart kan man kolla samplingsfrekvenserna för projektet?
Eliasson Postat 18 maj 2011 Postat 18 maj 2011 När jag satte på min hörlursförstärkare och lyssnade i lurar var allt normalt.. funkar nu, skumt som satan. I mixstudion bounca jag ner i 24bits 48.. är nästan helt hundra.. Vart kan man kolla samplingsfrekvenserna för projektet? cmd + 2 Eller under "Setup", välj "Session".
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.