Jump to content
Annons

dm2000v2 Buss -> Grafisk EQ -> Master

Recommended Posts

mattehalen (oregistrerad)
Postat

Sitter och har ett litet problem som jag försökt lösa i snart år.

Jag kör en show med 10artister och har subat ner dom till en buss som sen ska gå genom en grafisk eq och sen tillbaka till Mastern.

I bordets grafiska Eq kan du välja vilken buss du ska ta emot och i mitt fall valde jag buss 5. Hur jag än gör så får jag inte bus 5 att skicka till mastern efter den grafiska Eqn. Om jag väljar i patchen att SEND BUSS TO MASTER så ligger den pre den grafiska eq. Om jag istället väljer att patcha in bussens out till en an mina kanaler på första lagret så ligger den fortfarande pre. Men däremot om jag solar bussen på MASTER lagret där alla aux bussar och matrix Mastrar ligger så ligger den Grafiska Eqn med där. så jag löste det var att jag skickade min buss till en omni out och sen patcha in den i bordet igen men det känns ganska onödligt eftersom jag tycker att DM2000 Borde kunna göra det här internt.

Någon som har någon bra idé på hur jag kan lösa detta?

// Mathias

Annons
Postat
Någon som har någon bra idé på hur jag kan lösa detta?
nej

men du kan säkert lösa det genom att inserta en eq på bussen istället

Postat

nej

men du kan säkert lösa det genom att inserta en eq på bussen istället

Det är ju det som inte funkar. I den inbyggda grafiska eq kan jag välja att inserta den till en buss aux eller Matrix och gör jag det gå så hör jag om jag solar bussen på master lagret att den ligger Eqad där men så fort jag försöker skicka den till Stereo så ligger den typ Pre.

Väljer jag sen VIEW på busskanalen finns det Insert Där som bara är till | AD IN | SLOT IN | FX OUT | 2TR IN | Så där kan jag inte välja att inserta den inbygda GEQ.

Känns kanske som en bugg från yamaha?

Postat

Det är ju det som inte funkar. I den inbyggda grafiska eq kan jag välja att inserta den till en buss aux eller Matrix och gör jag det gå så hör jag om jag solar bussen på master lagret att den ligger Eqad där men så fort jag försöker skicka den till Stereo så ligger den typ Pre.

Väljer jag sen VIEW på busskanalen finns det Insert Där som bara är till | AD IN | SLOT IN | FX OUT | 2TR IN | Så där kan jag inte välja att inserta den inbygda GEQ.

Känns kanske som en bugg från yamaha?

jag menade en extern eq - insertad med sladdar

ursäkta otydligheten

Postat (redigerat)

jag menade en extern eq - insertad med sladdar

ursäkta otydligheten

Det gör inget. Jag kan som sagt använda den interna om jag bussen till en OMNI kanal och sen patcha in den i bordet igen men det känns som att man inte borde behöva göra det men finns det inga bättre förslag så får jag fortsätta köra på det 🙁

Redigerat av mattehalen

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.