Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Kör Sonar 8.5 på en win7 64 pc.

Installerade ASIO4ALL idag och nu när jag kör igång ett av mina projekt så låter det BEEP och stoppar.

När jag startar igen, hänger vissa midisignaler kvar och allt låter kaosartat. Sen fortsätter det så här i en oändlig ond cirkel.

Vet inte om det beror på att nån av pluggarna jag kör krashar, eller något annat.

http://www.youtube.com/watch?v=tItLU7onmtA

Hjälp mig, snälla!

Annons
Postat

Högre buffertvärden, eller annat ljudkort med egna drivrutiner. ASIO4ALL är egentligen nödfall.

Jag var också såld på det ett tag, men kom på bättre tankar.

Postat

Buffersize spelade ingen roll hur mycket jag än rattade.

Skit då. Jag hatar edirols egna asio-program. Med det måste jag starta om ljudkortet varje gång jag ändrar bufferstorlek, plus att man inte ser värdena och det finns bara fem gånger tre värden =/

Var rädd för detta =(

Tack för snabbt svar!

Postat
Med det måste jag starta om ljudkortet varje gång jag ändrar bufferstorlek, plus att man inte ser värdena och det finns bara fem gånger tre värden =/

varför ska du ändra då?

Postat (redigerat)

varför ska du ändra då?

För att smidigare och snabbare kunna ändra sample rate.

Kör du 32- eller 64-bitars Sonar?

Jag har lärt mig att drivrutinen måste vara 64-bitars hur som helst.

tjing

Åhå! Jag kör 64.

Skulle det gå om ASIO4ALL fanns i 64bit då?

Edit: Såg nu att den versionen jag hade laddat ner var "Combined 32/64 bit version"

Redigerat av aesh
Postat

För att smidigare och snabbare kunna ändra sample rate.

ehm.... ehm...

nu har jag inte nån stor erfarenhet av sonar - kanske därför jag inte riktigt förstår

Postat

Med 8.5 måste man starta om applikationen varje gång man ändrar ngt i ljudkortets inställningar. Men är det verkligen ett så gigantiskt problem?

Postat

Med 8.5 måste man starta om applikationen varje gång man ändrar ngt i ljudkortets inställningar. Men är det verkligen ett så gigantiskt problem?

Har märkt att det räcker med att gå in på options/audio och trycka på ok, efter att man startat om ljudkortet.

Egentligen är det inte ett särskilt stort problem, men det vore skönt att slippa 🙂

Postat

Jag märkte det oxå, när jag installerade "allt nytt" 64-bitars på ny win7-dator. Dock så försvann det när jag strax därefter gick ner till 32-bitars Sonar.

Inget jätteproblem, mest lite märkligt. Och föralldel ibland irriterande, ibland vill man justera latencyspaken "mitt i jobbet".

tjing

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.