SuperViza Postat 10 februari 2005 Postat 10 februari 2005 Hejsan Jag undrar om någon vet en bra converter så jag kan omvandla wav till mp3 eller ogg! sen har jag också ett problem. när jag skall convertera ut från t.ex cubase till mp3 så låter det inte alls som i orginal formatet. ( jag vet att det alltid förändras men det ska inte förändras så här mycket) det är en jätte stor skillnad för mp3/ogg låten blir mycket oklarare i basen och om jag ändrar bitrate så är markanta skillnaden hi hats osv men låga toner så som kick, bass, sub blir defenetivt inte som det ska. Men kan det bero på ljudkortet eller ska man ha några speciella inställningar? isåfall vore det snällt om du kunde hjälpa mig med dom jag har ett waveterminal 192 L ljud kort MvH SuperViza
Audiomaniker Postat 10 februari 2005 Postat 10 februari 2005 Hej! Har inte gjort några egna jämförelser men denna lät vädigt bra och finns att ladda ner här! Efter 5st (10st?) konverteringar måste man dock köpa den för $10 (eller ladda hem prov-versionen, igen). Mvh A*
SuperViza Postat 10 februari 2005 Trådstartare Postat 10 februari 2005 HAHA ibland så kan man göra misstag kom just på att jag andrat i Eq i winamp så det va därför 😠 Men jag förstår inte en sak. hur kommer det sig att wav formatet inte reagerade på mina inställningar i EQ medans mp3 filerna gjorde det?
Björn Olsberg Postat 10 februari 2005 Postat 10 februari 2005 Jag undrar om någon vet en bra converter så jag kan omvandla wav till mp3 eller ogg! dBPowerAmp Music Converter. Gratis, enkelt och har stöd för alla viktiga format. Titta även i programmets Codec Central. Annars kodar du även ypperligt enkelt till vorbis med oggdropXPd. Ingen installation. Starta programmet och släpp wav-filerna därpå så har du strax ogg-filer i samma mapp. Angående Winamp - det får du fråga utvecklarna hos Nullsoft om 😠
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.