Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Jag håller på att sätta ihop en enkel hemmastudio och vill nu köpa en kondensatormikrofon till ett rimligt pris. Den ska i huvudsak användas till sång.

Jag funderar på antingen en Behringer Studio Project B1 eller en Sinn7 DasMic 2. Vilken av dessa bör jag välja, eller finns det något ännu bättre alternativ i ungefär samma prisklass, dvs kring 1000kr? Tacksam för svar.

/Filip

Annons
Postat

Jag har 2 st B1:or och tycker att dem är riktigt bra för prisklassen. Har inte provat Sinn7:an, men tycker absolut att man får massor för pengarna med B1:an. Finns ju en hel del recensioner som tycker likadant så det är bara att läsa på ifall du inte redan gjort det! 🙂 Vad för typ av sång är ju också viktigt, snackar vi vanlig skönsång så funkar B1:an riktigt bra. Jag har dock haft svårt att få till något vettigt growlsound med den.

Postat

Håller med Unicron. Inte heller jag har hört Sinn7:an men jag menar på att B1:an är oerhört prisvärd. Körde enbart med en sådan i några år, då min studentbudget inte tillät några utsvävningar.

FilipL: Har du möjlighet att låna hem någon utav mikarna eller rentav båda två? Då kan du ju testa dem hemma i lugn och ro. Faktiskt, nu när jag tänker på det har jag högst eventuellt en B1:a till salu inom kort. Ska dock fundera på det, m'kay.

Vänligen,

CHAE

Postat

Har en B1 och är nöjd. Annars är det ju många som tycker SE ELECTRONICS X1 är ett bra alternativ i samma prisklass.

Postat (redigerat)

B1an är väl inte behringer?

Nej precis. Studio Projects.

I och för sig så såg jag att Behringer har en stormembranare som faktiskt heter B-1 den också. Stor förvirring kan uppstå även om det råkar finnas med ett bindestreck i typbeteckningen 😕

B-1_P0142_Front_web.jpgstudio-projects-b1.jpg

/CHAE

EDIT: men nu när jag ser det så är det ju inte speciellt lika... ALLS! Totally my bad. Men typbeteckningen kvarstår. Bla bla blaa... Men såatteeee... Jag finns i Längsta om det är något, m'kay? 😛

Redigerat av CHAE
  • 2 veckor senare...
Postat

Tack för hjälpen.

Efter att ha läst alla svar hade jag tänkt köpa en B1 men nu fick jag en MXL 9000 i present så nu är problemet löst. 🙂

Jag har bara hunnit prova den litegrann men den varkar fungera riktigt bra tycker jag. 🙂

Postat

Tack för hjälpen.

Efter att ha läst alla svar hade jag tänkt köpa en B1 men nu fick jag en MXL 9000 i present så nu är problemet löst. 🙂

Jag har bara hunnit prova den litegrann men den varkar fungera riktigt bra tycker jag. 🙂

Kul att du blev nöjd! 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.