Jump to content
Annons

EUROVISION SONG CONTEST FINAL 2011

debatt

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Rätta mig om jag har fel, men är Azerbadjan skriven av en svensk?

Ja det stämmer, samma svenskar skrev för samma land förra året. Även året innan var det väl svensk som skrev låtet för dom också

Redigerat av hellfog
Dela på andra sajter

"Running Scared" (azerbajdzjanska: Ürküb Qaçan, Ürküb Qatjan) är en låt framförd av de azerbajdzjanska sångarna Eldar Qasımov och Nigar Dzjamal. Låten blev den som representerade Azerbajdzjan vid Eurovision Song Contest 2011 i Düsseldorf och vann tävlingen.[1]
Låten är skriven av Stefan Örn, Sandra Bjurman och Iain Farguhanson från Sverige, som även stod bakom Safuras bidrag år 2010, "Drip Drop".[1]

Saxat WIkipedia, Så Sverige tog vell hem någonting mer än bronset :rolleyes:

Dela på andra sajter

Snyggt att man kan snika från andra länders skills och sen hävda sig!

Sagt det förut och säger det igen! Sätt käppar i låtskrivarnas hjul. Skicka in en miljon låtar. Men man får bara tävla med en låt. Och gör det för ditt land annars dra och byt nationalitet!

Dela på andra sajter

Som jag trodde så kom Saade bland de 5 första.

Azerbadjzan var så j-a tjatig och hade så dåliga sångare, att jag aldrig ens funderade på att den kunde vinna.

Italien lät som en parodi på sig själv; lite pianobarsklinkande och så lite ylande. Usch!

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Under själva programet när det var reklam så visade dom upp Eurovision DVD/Bluray - Bonus Material som man kan köpa men hittar inte den någonstans.

Den riktiga Dvd:n släpps nästa månad.

Redigerat av hellfog
Dela på andra sajter

Under själva programet när det var reklam så visade dom upp Uurovision DVD/Bluray - Bonus Material som man kan köpa men hittar inte den någonstans.

Den riktiga Dvd:n släpps nästa månad.

En självklar följdfråga: Vill du verkligen köpa den...? 😛

Dela på andra sajter

Azerbaijan var faktiskt inte så möglig så här efter en del lyssnadne.

OT: Men vad hette Islands bidrag för nåt årsen som riktigt bra, en ballad. Vet inte var den hamnade då jag inte kollade alls.

Vem var artisten och sångerskan. Vet att rix fm och megapol spelat sönder den..

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Azerbaijan var faktiskt inte så möglig så här efter en del lyssnadne.

OT: Men vad hette Islands bidrag för nåt årsen som riktigt bra, en ballad. Vet inte var den hamnade då jag inte kollade alls.

Vem var artisten och sångerskan. Vet att rix fm och megapol spelat sönder den..

Yohanna Is It True? (Är det sant?)

Kom på andra plats efter fiolen.

Redigerat av hellfog
Dela på andra sajter

Kanske det, men jag vll kunna se om Tyskland och Frankrkie bland annat.

Två av de jag hade satt upp som riktiga bottennapp... Nåja - den franske killen kanske sjunger rent på studioinspelningen i alla fall...

Dela på andra sajter

Två av de jag hade satt upp som riktiga bottennapp... Nåja - den franske killen kanske sjunger rent på studioinspelningen i alla fall...

Märkets att han var lite nervös i början, då första tonen var lite konstig.

Musikvideon är jävligt grym får gåshud när jag ser den

Dela på andra sajter

Yohanna Is It True? (Är det sant?)

Kom på andra plats efter fiolen.

Den var skitbra och borde definitivt ha vunnit över den där norska skitlåten. Det enda som var något att ha i den låten var ju fiolriffet, medan resten var papperskorgsmaterial.

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Den var skitbra och borde definitivt ha vunnit över den där norska skitlåten. Det enda som var något att ha i den låten var ju fiolriffet, medan resten var papperskorgsmaterial.

Tog ett bra tag innnan jag började gilla fiol låten, men nu tycker jag om den. Så tyckte att han var en värdig vinnare även om jag gillade Islands bidrag väldigt mycket också.

Redigerat av hellfog
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.