Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Är ny på forumet och skall införskaffa Logic pro och en bra mac pro för att köra igång musikproduktion. Några polare i gamet säljer sina datorer men jag är osäker på vilken som är bäst för mig. De kostar lika mycket ungefär så jag börjar fundera. Kommer köra mjukvarugrejor men vill även ev köra uad och koppla analogt till datorn för inspelning. Kommer bli allt från rock till techno.

Vilka av nedan följande alternativ är bäst när det gäller kompatibeltet ( är det ett riktigt ord?) vilket logic pro borde passa mig bäst och vilken dator är snabbast och klarar mest vid tung belastning, vilken är bäst sett ur uppgraderingssynpunkt och håller längst? Vad skall jag tänka på?

Även fast jag inte spelar spel o så vill jag ha ett bra grafikkort och vilket är då bäst av de som sitter i de 3 tro?

Vid tillfälle kommer jag att uppgradera datorn men mina funderingar kretsar kring de specsen som de nu har. Dessutom funderar jag på vilket operativsystem som funkar bäst med datorerna om man skall uppgradera dessa eller om de som följde med duger gott.

Säkerligen elementära frågor för macälskande musiker? Behöver tips från coachen helt klart!

3 Mac Pro's:

a)

Processor: 2x3 GHz Quad Core Intel xenon.

Minne: 5 GB.

Grafik: Nvidia GeForce 7300GT 256MB.

HDD: 450GB.

😎

Processor: 2x2,66 GHz Quad Core Intel xenon.

Minne: 5 GB.

Grafik: Nvidia GeForce 7300GT 256MB.

HDD: 230GB.

c)

Processor: 2x2,8 GHz Quad Core Intel xenon.

Minne: 4 GB.

Grafik: ATI Radeon HD 256MB.

HDD: 300 GB.

Tack på förhand.

Vänligen,

Eric

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.