PandaMindset Postat 13 maj 2011 Postat 13 maj 2011 (redigerat) Jag producerar mestadels 8-Bitars/Chiptune/Bitpop, har hållit på med det ett bra tag och undrar ifall det finns någon likasinnad där ute som har lust att starta en 8-bitars/blipblop-duo? Att göra musik är roligare om man är fler. :-) Bor själv på pendeltågsavstånd, så du får gärna bo i sthlmsområdet. Har ganska gott om studioutrustning hemma (mickar, keyboards, datorer, förstärkare, etc). Jag jobbar mestadels med FL Studio så det är ju ett plus om du också gör det. Inte ett måste dock. Tanken är att börja spela musik live så småningom. Hör av dig om det verkar intressant. 😄 Redigerat 13 maj 2011 av PandaMindset
pikzel Postat 14 maj 2011 Postat 14 maj 2011 Låter kul. Jag har gjort en del chippar i mina dar. Bor i Solna. Har du din musik uppe nånstans så man får lyssna?
Aborgh Postat 14 maj 2011 Postat 14 maj 2011 (redigerat) Tjena! Sysslar en del med electro pop så skulle ju vara schyst och höra vad du har för maskiner och få höra några låtar http://soundcloud.com/aborgh/pixelbit Där har du en av mina låtar om du är intresserad Redigerat 14 maj 2011 av Aborgh
PandaMindset Postat 17 maj 2011 Trådstartare Postat 17 maj 2011 (redigerat) Tack för svaren. Ni hittar mina låtar på min soundcloud. Låter kul. Jag har gjort en del chippar i mina dar. Bor i Solna. Har du din musik uppe nånstans så man får lyssna? Som ovan, www.soundcloud.com/PandaMindset Finns det någonstans där man kan höra din musik? 🙂 Tjena! Sysslar en del med electro pop så skulle ju vara schyst och höra vad du har för maskiner och få höra några låtar http://soundcloud.com/aborgh/pixelbit Där har du en av mina låtar om du är intresserad Ja, det lät ju inte illa, kanske skulle kunna vara något? Just nu, använder jag mestadels bara datorn + fl studio + midi keyboard och massa plugins. Finns mer utrustning i form av mickar, liten karaokemixer och en YAMA Mixer MJ100 att tillgå... + en casio cz-1000. Vad för setup har ni? Redigerat 17 maj 2011 av PandaMindset
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.