Jump to content
Annons

Mastrare/studiotekniker sökes till diskussion kring mastring


ebensohn

Recommended Posts

Hej

Jag läser scenproduktion, andra året, på Malmö Högskola, och jag skriver nu ett litet förberedande arbete inför min kommande c-uppsats.

Med utgångspunkt i elektronisk musik så diskuterar jag kring begreppet mastring, vad det är och innebär.

Vidare ställer jag frågan vad trenden verkar vara för mastringstekniken som yrke?

Fler och fler väljer att sköta mastringen själv, framförallt inom elektronisk musik. Vad kan det komma att innebära för genren specifikt och för musikbranschen i sin helhet på sikt?

Är mastringsteknikern ett hotat yrke?

Detta är några problemställningar jag håller på att utreda, och jag söker lite folk som vill svara på några frågor kring detta. Gärna mastrare och studiotekniker.

Jag kommer isåfall att att göra en kort mail-intervju med er, där jag skickar några frågor över mail som ni får skicka tillbaka era svar/diskussioner på.

Tacksam för svar, hänvisar ni till att ni är yrkesverksamma som ex. mastrare vill jag kunna se någon referens till detta.

MVH Peter

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag skulle nog säga tvärtemot.

Pga av så många fler kan spela in nu själva och många spelar in och mixar i undermåliga miljöer ökar behovet av kunniga masteringstekniker.

Bra talat!

Bara för att folk måhända kan ge sig själv en vaccination så behövs det ju knappats mindre sjuksköterskor för det. Överhuvudtaget kommer det alltid att finnas behov av proffs (oavsett yrkesgren). Samtidigt kan jag också känna att det ökar mångfalden av att många spelar in och mixar i undermåliga miljöer (jag är en av dem men å andra sidan ser jag mig som allt annat än ett proffs men ni förstår hur jag menar, eller hur?)).

ebensohn: lycka till med c-uppsatsen 🙂

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra talat!

Bara för att folk måhända kan ge sig själv en vaccination så behövs det ju knappats mindre sjuksköterskor för det. Överhuvudtaget kommer det alltid att finnas behov av proffs (oavsett yrkesgren). Samtidigt kan jag också känna att det ökar mångfalden av att många spelar in och mixar i undermåliga miljöer (jag är en av dem men å andra sidan ser jag mig som allt annat än ett proffs men ni förstår hur jag menar, eller hur?)).

ebensohn: lycka till med c-uppsatsen 🙂

Vänligen,

CHAE

Tack! Och tack för intressanta åsikter

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...