Joey Postat 10 februari 2005 Postat 10 februari 2005 När jag skickar in MIDI signaler in i Cubase SX2, så har jag ingen latency. När jag slår ner tangenterna så kommer ljudet utan latency, men informationen i Cubase hamnar helt ur synk. Jag använder Sample Tank bl a. Om jag förstorar spåret vid inspelning så kan jag t o m se hur MIDI signalen lägger sig på helt fel ställe i jämförelse till när jag trycker ner tangenterna. Vid inspelningen låter Sample Tank helt rätt, men vid uppspelning låter det ICKE bra. Ungefär som min 4-årige son försökte hålla takten. 🙁 Jag har tidigare använt ett keyboard med MIDI kabel in i mitt ljudkort (Terratec 24/96). Då fungerade det alldelse utmärkt. Nu har jag ett MIDIStart 2 Keyboard med USB kabel och det fungerar inte. Jag har inte ändrat på några inställningar. Kan det ha att göra med att jag nu använder USB? Vad tror ni, finns det någon på detta eminenta forum som kan hjälpa mig? /Joey
Bullit (oregistrerad) Postat 10 februari 2005 Postat 10 februari 2005 Har råkat ut för precis samma sak, det är en fil i cubase du ska ta bort men jag kommer tyvärr inte ihåg vad den hette 🙁
Pingpong Postat 10 februari 2005 Postat 10 februari 2005 Du har förmodligen problem med Emulated/Emulerade portar på din MIDI signal, återkommer med lösning. 🙁
Lindeberg Postat 10 februari 2005 Postat 10 februari 2005 http://service.steinberg.net/knowledge_pro...ated_midi_ports Ignoreportfilter heter filen som ska flyttas.
Joey Postat 10 februari 2005 Trådstartare Postat 10 februari 2005 Snälla, förklara det där med Emulerade portar för mig. Jag har hört det förrut men förstår inte vad det är. Jag är inte så haj på det där med MIDI överhuvudtaget, men anser att jag behöver det för att lägga stråkar mm. /Joey
Lindeberg Postat 10 februari 2005 Postat 10 februari 2005 (redigerat) Snälla, förklara det där med Emulerade portar för mig. Jag har hört det förrut men förstår inte vad det är. Jag är inte så haj på det där med MIDI överhuvudtaget, men anser att jag behöver det för att lägga stråkar mm. /Joey http://service.steinberg.net/knowledge_pro...ated_midi_ports Klicka på länken, läs texten. 🙁 Du måste flytta en fil från en katalog till en annan. Enkelt. edit - Så här står det: Browse to the Cubase SX / SL application folder (usually C:\programs\steinberg\cubasesx) and locate the folder "MIDI Port Enabler" - Open this folder - Pick the file "ignoreportfilter" and move it into the Cubase SX / SL application folder (one directory up) - Start Cubase SX / SL Redigerat 10 februari 2005 av Dumb Dan
Brynolf Postat 11 mars 2005 Postat 11 mars 2005 Jag har samma problem i Cubase VST32... men där finns ingen ignoreportfilter-fil att flytta över huvud taget. Nån som har koll?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.