pxm Postat 12 maj 2011 Postat 12 maj 2011 Hur gör jag för att lägga in album på tom DVD??? Fick en bränd DVD-skiva med musik för någon månad sedan. Det var bra format och man fick plats med många stora filer. Me like !!!! Men i mitt Starburn är burn audio inte ett val när man har en tom DVD i brännaren. Skall jag välja burn Data istället eller vad-har bara två tomma skivor så jag vill inte x-primentera just nu.... mvh
pxm Postat 12 maj 2011 Trådstartare Postat 12 maj 2011 (redigerat) UDF eller ISO 9660 format för att det skall fungera att spela upp den ????? Edit: chansade på UniversalDiscFormat Det fungerade swoosch sa det bara och den brände ned hur många wav. filer som helst och det går att spela upp dem. bra -jag avskyr mp3-formatet,det är dåligt och halva låtarna försvinner ju....... men jag gillar att ta stor utrymme. det här fungerade ju fint. Redigerat 12 maj 2011 av pxm
Jetblack Postat 19 juni 2011 Postat 19 juni 2011 Du menar alltså att du kunde spela upp musik från en DVD ungefär som DVD-audio, fast i en "vanlig" DVD-spelare? Fattade jag dig rätt? Var materialet som du brände 44,1/16 eller var det i högre kvalitet? (Det här var faktiskt intressant!)
Linus Postat 19 juni 2011 Postat 19 juni 2011 Det fungerade swoosch sa det bara och den brände ned hur många wav. filer som helst och det går att spela upp dem.Det hänger helt och hållet på din DVD-spelare. Vissa kan spela datafiler, från jpeg-bilder till wav-ljud, men det är absolut ingen standard och inget du kan förvänta dig fungerar hos gemene man. Men annars är mitt förslag att göra en vanlig DVD (DVD-Video) med svart bildruta och LPCM-ljudspår.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.