Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej, letar efter ett nytt MIDI-keyboard. Tänkte något simpelt och prisvärt. Hittade ett märke jag inte tidigare hört talas om "Sinn7", någon som har koll på hur dessa keyboards är, kvalité osv!

Tack på förhand!

Redigerat av Rotterdam
Annons
PatteBoy (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hejsan Rotterdam

Sinn7 är sådär i kvalitén. Jag har varit och provat den själv och jag gillar inte alls tangenterna, dom är hårda att trycka ner, inte som på ett riktigt piano där de sakta och mjukt sjunker ner utan de känns hårt och trögt så jag skulle inte rekomendera Sinn7. Där emot så rekomenderar jag M-Audios oxygen 49! (om du nu är ute efter 49 tangetners klaviatur) Den finns i 61 tangenter också och även mindre. Där har du rattar och sliders så du kan göra alla inställningar och pitch och modulation wheel. Tangeterna känns mjuka och sköna och den känns rejäl för de priset! Men jag rekommenderar att åka till en musik-butik typ musikbörsen (numera 4sound) och testa dom! Men mitt val är M-Audio Oxygen 49

//Mvh Patrik

Redigerat av PatteBoy
Postat

Skulle också vilja slå ett slag för Oxygen (3rd Gen)-serien. Har ett 61 tangenters själv och det funkar riktigt bra. Beror såklart lite på din budget med. Som PatteBoy skrev så är dem mjuka i anslaget. Dock inte vägda. Men om du ändå kollade på budgetmärken så kanske det inte är ett krav? Jag föredrar när tangenterna är semi-vägda/inte vägda alls personligen.

Så jag röstar också på Oxygen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.