Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja,

Äger en Boss Gt-8 som jag kopplat med 4 kabelsmetoden till min förstärkare, har även kommit över en Boss DS-1a distpedal nu som ja vill koppla in i kedjan... Vart ska jag koppla distpedalen så att den hamnar rätt i kedjan?

// Tom

Annons
Postat

Det låter lite overkill. DS-1-emulationen i GT-8:an är väl så bra den kan bli?

Postat

Det låter lite overkill. DS-1-emulationen i GT-8:an är väl så bra den kan bli?

Jag hade förmodligen inte köpt en men nu var det så att en kompis hade en liggandes hemma som ja kunde få låna/köpa för en billig peng. Har testat lite att koppla och kommit fram till att om man kopplar den mellan gitarren och input i gt-8an så låter den som den ska.

MEN när jag gör de blir det nått konstigt med wah wahn och den låter absolut inte som den ska.. Kan någon förklara vad felet ligger?

// Tom

Postat

Disten hamnar väl innan wha-wha:n, det är inte bra. Man brukar alltid försöka att ha en så ren signal som möjligt in i wha-wha-pedalen och distade den "wha-wha:ade" signalen istället.

Om man inte använder 4cm så kan man ju koppla in externa pedaler i loopen, och sen flytta routa om loopen så att den ligger efter wha-wha-blocket.

Men jag tror nog det smidigaste för dig är att strunta i DS1:an 🙂 Blir ju bara en pryl till som ska fungera och ha strömförsörjningen, utan att du får någon märkbar ljudförbättring?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.