Jump to content
Annons

volymfadening i reason


kim (oregistrerad)

Recommended Posts

kim (oregistrerad)

Är det någon som vet om man kan volymfade i reason, tex om man lägger in en trumloop och vill att den ska börja mjukt istället för att bara starta på samma volym som ´den sen ska fortsätta i? Jag jobbar paralellt i soundforge där jag tar in ljud och använder i samplaren i reason. Har samma problem där, jag kan visserligen fixa volymfade i soundforge men då ligger den u där den ligger och går inte att ändra.

Vad jag gör än så länge är att jag bygger upp delar av låtar för sig och sedan mixar ihop dem i acid, men det är krångligt. känns som att det borde finnas ett lättare sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Vad jag gör än så länge är att jag bygger upp delar av låtar för sig och sedan mixar ihop dem i acid, men det är krångligt. känns som att det borde finnas ett lättare sätt.

Vad sägs om att göra allt i reason på en gång? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon som vet om man kan volymfade i reason, tex om man lägger in en trumloop och vill att den ska börja mjukt istället för att bara starta på samma volym som ´den sen ska fortsätta i?

Variant 1:

Markera mixern din loopspelare är kopplad till, högerklicka och välj 'create sequencer track for Mixer'. Starta inpelning, dra i regeln du vill påverka, stoppa.

Om det funkade ska det nu finnas en tunn grön ram runt den automatiserade regeln.

Variant 2:

Markera sequencerspåret som hör till din loopspelare. Automatisera volymregeln på denna enligt modell ovan.

Link to comment
Dela på andra sajter

kim (oregistrerad)
Variant 1:

Markera mixern din loopspelare är kopplad till, högerklicka och välj 'create sequencer track for Mixer'. Starta inpelning, dra i regeln du vill påverka, stoppa.

Om det funkade ska det nu finnas en tunn grön ram runt den automatiserade regeln.

Variant 2:

Markera sequencerspåret som hör till din loopspelare. Automatisera volymregeln på denna enligt modell ovan.

tack så mycket, tror att det fungerar nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...