Jump to content
Annons

Kortläsare för iPhone


Umemagnus

Recommended Posts

Hallå.

Såg denna lilla pryl som jag kommer att testa då den kommer ut. Om det funkar, så är det ju otroligt bra. Jag (och många med mig) säljer själv skivor på egna gigs. Detta skulle kunna bli riktigt smidigt.

Även som i mitt fall, då vi har ett eget skivbolag som också säljer för våra artisters räkning, vid spelningar och festivaler. Släpps i juni.

Länk till izettle...

Mvh Magnus.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

intressant. Läste inte så noga, men jag antar att man får betala för att använda tjänsten med?

Vet inte heller hur det riktigt ser ut, men, i USA så har dom testat liknande system, och då har det varit så att man inte har någon fast avgift, eller betalar för hårdvaran, däremot en viss procentsats på genomförd transaktion.

Link to comment
Dela på andra sajter

helt nya möjligheter för svarttaxichaffisarna!! men jag kommer nog aldrig pula in mitt kort i nåns mobil. oavsett promillehalt.

Förmodligen. Tror också att det kommer att i vissa fall kommer att vara/se "suspekt" ut, men jag ska pröva. Om det funkar fint, så är det ju helt perfekt att ha med sig, när man kränger plattor eller annat på konserten.

Kan även misstänka att folk drar öronen åt sig ur "skimmingperspektiv", men det är väl därför man använder chipet utan kod... aja, ingen idé att sitta och bara spekulera.

PS. Jag kör inte taxi, varken svart, vit eller gul (bara som ett litet förtydligande)... DS.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...