Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tyvärr har Photo Paper Direct i UK slutat sälja A4 Double Sided Inkjet Satin Brochure Paper 120 grams, vilka är precis sådana som man finner i många cd-häften.

Någon som vet VAR dessa finns numera, om de finns?

😲

Annons
Postat

Det var ingen hjälp för det har jag redan gjort.

Tyärr är de slut överallt, eller så fallerar det på en egenskap,

t.ex. att de väger för mycket, att de är alltför matta, eller att

de är enkelsidiga. Många länkar där är till PhotoPaperDirect, men

de för dem inte längre alltså. Har även sökt på eBay, men inte ens

där. Naturligtvis plöjt den svenska marknaden också.

Postat

Lite ner i matthet och upp i vikt kan du väl ändå gå? Då blir det inte så svårt.

Jag har köpt på mig den sortens papper jag eftersöker, men inte tillräckligt mycket för hela produktionen.

Ser helst att hela upplaga 1 åtminstone är i "samma stil". Sedan är de boxar jag ska använda av PP-modell

och häftet 16-sidigt, så högre vikter går inte alls, för det har jag laborerat och provat med. Ofta innebär

ju högre vikt ett tjockare papper, dock inte nödvändigtvis alltid. Med t.ex. 160 grams så gick inte häftet

in innanför klamrarna i asken. Bilderna inuti gör sig bäst i satinblankt papper dessutom.

Ställde frågan om nämnda papper i en livechat till PhotoPaperDirect på deras webbsida idag, men chatrutan

försvann.

Postat (redigerat)

... mindre första upplaga

och/eller ett annat pärmpapper i cd-häftet (något lite tjockare glossy/glossy), kanske kanske kan fungera.

oh well

Hojta om ni ser det jag vill ha.

Inte minst är det ju alltjämt ett galant papper att köra med i framtida produktioner.

Redigerat av debatt
Postat

Har fått svar nu.

Pappret har utgått.

Det finns INGEN tillverkare i hela världen av den typen av papper, med just den karakteristikan.

De förhandlar med pappersbrukat om uppstart av tillverkning av ett likadant/liknande papper,

men kan inte säga hur det kommer att gå.

Liknande papper finns ju uppenbarligen t.ex. i nyutkomna cd-häften och då borde det gå att få

tag i dem någonstans kan man tycka, men de pappren är avsedda för tryck, eller möjligen för

laserutskrift, men inte för inkjet.

Det går att få tag på tjocka papper, men det är en helt annan sak...

😏

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.