Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Native Instruments Session Strings Pro

SessionStrings.png

click pic

NATIVE INSTRUMENTS and e-instrumentspresent SESSION STRINGS PRO — an inspiring, detailed instrument for contemporary studio strings, and the sequel to the popular SESSION STRINGS.

20 times bigger than the original, SESSION STRINGS PRO provides a much wider sonic range, with separate instrument groups, a choice of instrument placements, 22 articulations and a fully-programmable Animator.

An 11-piece ensemble, recorded in four different settings for impeccable, flexible sound — ideal for pop, RnB or commercial use.

Most importantly, its fluid, musical workflow makes SESSION STRINGS PRO a truly playable instrument, and much more than just a string library.

Creating natural, expressive string tracks has never been more immediate, or more rewarding.

Allt klippt från http://www.native-instruments.com

Gå in och lyssna på demona! Låter som vanligt RIKTIGT porrigt bra! phika.gif

Annons
Postat

Jag VET! Såg ett YouTube-klipp igår och de verkar vara DUNDERsköna!

/CHAE

Postat

3245526442.jpg

Session Strings Pro är en rejäl uppdatering av Native instruments ett år gamla Session Strings. 20 gånger större och fortfarande lika idealisk för såväl pop som r?n?b.

Läs mer

Postat

Bara jag som tycker att de låter lite tama? Så kände jag med första också.. Fallsen är ascoola men soundet känns så jävla tunt och för finslipat. Och på tok för lite dynamik i stråkarna för att man ska kunna använda det för klassiskt och liknande!

Postat

Jag tyckte demosarna lät asbra! Om man ska jämföra med Vienna borde man väl jämföra med ett av deras ljudbibliotek som ligger på 5-6000:-? Frågan är ju då om detta för 2700:- verkligen är hälften så bra som Vienna, eller om skillnaden är mindre så att detta blir mer prisvärt...eller om man då tycker att detta låter bättre än Vienna, då är ju saken biff! 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.