Shimmen Postat 5 maj 2011 Dela Postat 5 maj 2011 Jag har fixat i mitt rum lite. Målat möblerat m.m. och jag vill hålla det enkelt och fräscht så vill inte ha massor fula absorbenter på väggarna. En sak jag däremot vill ha på väggarna är en stor tavla ca. 1,5X1,5m. Det är hög diskant som ekar som i ett tomt rum. Något tips på någon tunn absorbent man kan trycka in bakom tavlan (tavlan är av tyg). //Shimmen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 5 maj 2011 Dela Postat 5 maj 2011 Det beror på vad det är för tavla. Om det är oljemålnings-canvas, så är den för tät - och du kommer inte att kunna dämpa någon diskant oavsett vad du sätter bakom. Det behöver vara tyg som är så genomsläppligt att du kan andas genom det, för att det ska vara meningsfullt att försöka dämpa diskant med någonting bakom tyget. Om det inte är genomsläppligt, så kommer diskanten att reflekteras nästan lika bra som om reflektionen var mot väggen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Shimmen Postat 5 maj 2011 Trådstartare Dela Postat 5 maj 2011 Det beror på vad det är för tavla. Om det är oljemålnings-canvas, så är den för tät - och du kommer inte att kunna dämpa någon diskant oavsett vad du sätter bakom. Det behöver vara tyg som är så genomsläppligt att du kan andas genom det, för att det ska vara meningsfullt att försöka dämpa diskant med någonting bakom tyget. Om det inte är genomsläppligt, så kommer diskanten att reflekteras nästan lika bra som om reflektionen var mot väggen. Okej! Det är en stor Ikea tavla (över new york ), men jag ska kolla vad det är för färg. Tror bara att det är pressat. Men kan ju ge något förslag på absorbent, om det nu är ett funktionellt tyg. Jag tror inte att djupet är mer än 2-3cm. //Simon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stratsvante Postat 5 maj 2011 Dela Postat 5 maj 2011 Har samma och har haft samma tanke men just för diskant som ändå är lättast att behandla går det inte, tyget släpper inte igenom ett uns luft överhuvudtaget. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Shimmen Postat 5 maj 2011 Trådstartare Dela Postat 5 maj 2011 Vad tråkigt 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 5 maj 2011 Dela Postat 5 maj 2011 Vad tråkigt 🙁 Så där är det jämt. Aldrig får man som man vill. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 5 maj 2011 Dela Postat 5 maj 2011 Okej! Det är en stor Ikea tavla (över new york ), men jag ska kolla vad det är för färg. Tror bara att det är pressat. Men kan ju ge något förslag på absorbent, om det nu är ett funktionellt tyg. Jag tror inte att djupet är mer än 2-3cm. //Simon Med ett sådant motiv kan du väl sätta absorbenten framför motivet? 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wellness music Postat 6 maj 2011 Dela Postat 6 maj 2011 Hallå Shimmen! Kolla gärna denna produkt där du kan få eget motiv printat på absorbenten. http://www.akustikmiljo.se/1/1.0.1.0/112/1/ Hälsningar / Björn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 6 maj 2011 Dela Postat 6 maj 2011 Vad tråkigt 🙁 äh! skaffa lite vanliga takakustikplattor å tryck in i bak å häng upp alltid gör det väl nåt bara testa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Shimmen Postat 6 maj 2011 Trådstartare Dela Postat 6 maj 2011 Tack för tipsen. Och saken med rummet är att det nästan bara är nakna väggar; två gips och två supertungbetongsommaninteenskanborrai. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oioioi Postat 6 maj 2011 Dela Postat 6 maj 2011 Ställ in en stor, rejäl soffa, ett par fåtöljer och några bokhyllor fulla med böcker (eller ännu bättre: vinyl-plattor!!!) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.