Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

The Movies var ett engelskt band som gav ut 5 LP i slutet av 70-talet. Trots att plattorna fick fin kritik, och de var ett utmärkt liveband som turnerade frenetiskt slog de aldrig igenom. Förmodligen låg de helt fel i tiden eftersom deras pop/rock var lite för sofistikerad jämfört med de punkideal som rådde då. Skivorna har aldrig givits ut på cd och det finns inga sådana planer heller. Googlade runt lite och råkade hitta den här hemsidan där alla deras låtar finns att ladda hem som gratis mp:3-filer. Jag blev glad eftersom jag inte hört låtarna på 15 år, och det är väl inte helt otänkbart att någon annan också skulle kunna gilla det här bandet.

http://www.themovies.org.uk/backstage/disc.htm

The-Movies-Double-A-497550.jpg

Annons
Postat

Härliga slunga-sinnet-bakåt-i-tiden-låtar, gillade särskilt "Heaven on the street".

Lyssnade på fyra låtar från fyra olika plattor, så någon rättvis bedömning kan man inte ge. Men en anledning till att det kanske inte gick som de ville var nog att sångarens/sångarnas karaktär var sämre än till och med min. Och det säger inte så jävla lite.

En förbannat bra låt kan sabbas av töntig sång.

Postat
sångarens/sångarnas karaktär

nja vet inte

tror snarare det är låtmaterialet - det är hyfsade låtar men ingen hitpotential på det jag lyssnade på

men det finns många artister/band vars skillnad mellan världskändisskap å dussinskymundan är den där avgörande låten som har det lilla extra som gör den till en hit

helt plötsligt händer det - eller inte

Postat

Härliga slunga-sinnet-bakåt-i-tiden-låtar, gillade särskilt "Heaven on the street".

Lyssnade på fyra låtar från fyra olika plattor, så någon rättvis bedömning kan man inte ge. Men en anledning till att det kanske inte gick som de ville var nog att sångarens/sångarnas karaktär var sämre än till och med min. Och det säger inte så jävla lite.

En förbannat bra låt kan sabbas av töntig sång.

Det där är min favoritlåt också. Gillar faktiskt sångaren, som dessutom är en utmärkt slidegitarrist.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.